Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
Schaakforum.net
|
Forum
|
Clublokaal
| Topic:
Shredder 12 UCI
Pagina's: [
1
]
Omlaag
« vorige
volgende »
Auteur
Topic: Shredder 12 UCI (gelezen 638 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
JBP
Pion
Shredder 12 UCI
«
Gepost op:
Januari 30, 2010, 03:53:15 »
Beste allen,
Tot mijn genoegen heb ik Shredder 12 UCI aangeschaft, het is een mooi programma. Ik zou graag willen weten onder welke ''condities'' Shredder op zijn sterkst speelt bij een willekeurig niveau. Voorbeeld: Als je shredder instelt op 2401 elo dan speelt die sterk. Maar met datzelfde elo kun je hem nog sterker laten spelen door hem meer bedenktijd te geven, toch? Of toch niet? :S En bij welke bedenktijd is Shredder op zijn sterkst? Is die bij 1 minuut bedenktijd al op zijn sterkst of is die als je hem 30 minuten bedenktijd per zet geeft nog beter?
Verder interesseert mij of het aanpassen van de ''engine-opties'' het algemene niveau van het spel aanpast. Dus in het kort: Wat moet je instellen/wel of niet aanvinken om shredder op zijn best op een bepaald niveau te laten spelen?
Ook wil ik weten wat voor elo Shredder is als die volsterkte speelt. Ik heb een computer met 2.00 GHz, 512 MB en het is een Acer. Verdere info is AMD Athlon(tm) 64 Processor 3000+. Het is een Microsoft Windows XP Systeem. Home Edition Versie 2002 met Service Pack 3
Dit en allerlei andere zaken zou ik graag met personen willen doornemen die er verstand van hebben.
Alvast bedankt,
Jerome.
Yokozuna
Site Moderator
Paard
Re: Shredder 12 UCI
«
Antwoord #1 Gepost op:
Februari 11, 2010, 08:42:25 »
hallo,
Heb zelf je programma niet maar heb er reeds andere gebruikt.
Princiepe is echter veelal hetzelfde.
Ofwel selecteer je een niveau waarmee een bepaalde tijdsduur of rekendiepte gepaard gaat en laat je het antwoorden, dan speel je echt op dat niveau.
Ofwel verplicht je het programma antwoord te geven en speel je onder dat niveau.
Indien je je vooruitgang wil meten door tegen de computer te spelen via stijgende niveaus forceer je dus beter niets.
Over de "beste" settings kan ik dus ook niets precies zeggen, enige wat zeker is, is dat de meeste programmas beresterk zijn en ongeveer alle mensen ter wereld gemakkelijk zullen verpletteren.
Ik zou het op "beste" modus alleen gebruiken om een partij post-mortem te analyseren of een spelfase uit te kienen (opening of eindspel ofzo), anders riskeer je zware frustraties op te lopen.
mvg,
Yoko
tompovich
Pion
Re: Shredder 12 UCI
«
Antwoord #2 Gepost op:
Augustus 23, 2010, 10:10:55 »
klopt maar tegen bvb chessmaster 10 kan ik metwit toch aardig mee maar goed dat programma speel maar rond de 2600 ofzo
Pagina's: [
1
]
Schaakforum.net
|
Forum
|
Clublokaal
| Topic:
Shredder 12 UCI
« vorige
volgende »