hallo allemaal
ik stel voor dat ik mezelf even voorstel
want stel je eens voor dat ik ooit geen reet meer voorstel
me naam is michael en ik noem me zelf mouse als bijnaam
ik ben 21 jaar geboren en getogen in zaandam
schaak nu langer als 4 jaar nog niet op club omdat ik het voor het plezier doe en niet aan verplichtingen wil vast zitten
dat ik ken schaken mag iedereen zelf invullen ik ben al meer dan een jaar bezig voor mezelf alles te leren met behulp van 20 schaakboek analyseren enz.
nu geef ik op een andere site in een team spelers de les en geef ze advies
ik ga binnekort op de max euwe club daar ben ik door gevraagd nadat ik tegen iemand van max euwe club een partij in het echt had gewonnen en deze knap was een spelers van 1986 elo
ik wil bij de max euwe club enkel alleen wat leren van grootmeesters in het eindspel omdat me zwakke punt is, voor de rest heb ik me eigen train methode die zo goed werkt dat ik in een maand meer leer dan somige mischien over doen in een half jaar ik leer 2 a 4 uurtjes per dag dus met mijn eigen methode
wat is jouw methode

zoiezo uit boeken leren heel veel leren
zoveel mogelijk op eigen bord spelen tegen mezelf met openingen die ik heb geleerd of had geleerd b.v ik open met wit konings gambiet en met zwart frans er tegen op in
verder analyseer ik veel partijen op echt bord zowel verlies partijen als partijen die ik nog speel want bij chessmania speel ik veel partijen met 14 dagen zet tijd en aangezien mijn tegenstander maar 1x in de week zet heb ik alle tijd om de partij in details te analyseren, en uitraad ken dit in het echt niet maar je leerd er wel van,
nouw ik ken me hele traings programma wel opschrijven
maar mijn doel is nog 2 jaar schaken niet met competitie wel club en internet om te leren en over 2 jaar wel ineens mee te doen met toernooien en competitie, om dan uit underdogs posititie flink uit te halen naar de rest of ik kan schaken of niet moet je maar uitdagen maar ik versla regelmatig club spelers van 2000 en hoger zowel op internet als in het echt en wie me kent van chessmania en daar tegen me heeft gespeeld weet hoe goed ik kan schaken,
ik ga ook niet over mezelf zeggen dat ik goed ben, zo ben ik niet , ik hou wel van sportief schaken een succes voor de game of een gefeliciteerd na de game is wel op zijn plaats bij mij,
maar genoeg over mij,
oo ja ik chat en praat wel veel maar das altijd gezellig, hou van gezellig sfeer en goed met elkaar omgaan en respect te tonen voor ander
want iedereen mag dan wel veilig achter ze pc zitten maar aan internet holigans hebben we niks,
groetjes allemaal michael(mouse)