WilbertVin
Pion
|
 |
« Gepost op: Juni 15, 2010, 01:11:48 » |
|
De laatste zet van mijn tegenstander kan niet. Dit is toch een bug! In de partij slaat de witte pion van D5 naar E6 de zwarte pion op E5. In de PGN laat de partij dit niet zien. Mara de zwarte koning staat dus schaak. Dit klopt niet!
Wat kunnen we doen?
Wilbert
|
|
|
|
« Laatste verandering: Juni 15, 2010, 02:41:37 door WilbertVin »
|
|
|
|
|
|
Geoffrey
|
 |
« Antwoord #1 Gepost op: Juni 15, 2010, 04:20:15 » |
|
Je kunt op het knopje "Herstel de partij" klikken net boven de zettenlijst.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
WilbertVin
Pion
|
 |
« Antwoord #2 Gepost op: Juni 17, 2010, 11:27:08 » |
|
Sorry Geoffrey,
Maar boven de zettenlijst bij deze partij komt deze knop niet voor. Is er nog een andere optie?
Groetjes, wilbert
Ik vind het trouwens vervelend als een speler weet dat deze bug er is en er dan bewust gebruik van maakt. Ik heb tegen denktank gezegd dat ik op zo'n manier nooit meer met hem wil schaken.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Geoffrey
|
 |
« Antwoord #3 Gepost op: Juni 17, 2010, 12:33:15 » |
|
Beste,
Het knopje "Partij herstellen" verschijnt bij de speler die aan beurt is. Nadat je op het knopje hebt geklikt moet je tegenspeler wel nog akkoord gaan en dan wordt de partijstelling hersteld.
Groeten,
Geoffrey
|
|
|
|
|
|
|
|
|
WilbertVin
Pion
|
 |
« Antwoord #4 Gepost op: Juni 17, 2010, 01:25:47 » |
|
Geoffery,
Prima optie. Echter denktank wil hier niet aan meewerken. Hij zegt dat deze zet mogelijk is, dus jammer dan. Hij is niet sportief.
Is er nog een optie om de fout in het programma te herstellen?
Groetjes, Wilbert
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Geoffrey
|
 |
« Antwoord #5 Gepost op: Juni 17, 2010, 08:50:35 » |
|
Beste,
In dat geval kan de partij onmiddellijk beƫindigd worden in jouw voordeel!
Eerlijk duurt het langst!
Groeten,
Geoffrey
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Yokozuna
|
 |
« Antwoord #6 Gepost op: Juni 18, 2010, 02:09:19 » |
|
Leg je tegenstander uit dat je een pion niet "en passant" mag slaan wanneer die pion de zet ervoor niet van de 7 naar de 5de of van de 2 naar de 4de rij ging. Misschien begrijpt hij het zo beter.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
WilbertVin
Pion
|
 |
« Antwoord #7 Gepost op: Juni 21, 2010, 10:52:24 » |
|
Hallo Yokozuna,
Dat begrijpt mijn tegenstander, maar hij stelt zich op het standpunt dat het schaakprogramma deze fout zet eccepteert en dat ik dan maar pech heb.
Het liefst zou ik zien dat deze partij gewoon gewist wordt, maar anders neem ik mijn verlies.
Denktank is mins inziens een onsportieve speler en ik zal nooit meer met hem schaken.
Groetjes, Wilbert
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Geoffrey
|
 |
« Antwoord #8 Gepost op: Juni 21, 2010, 05:31:15 » |
|
Beste,
Voor de duidelijkheid: dit is inderdaad een fout in het programma. Deze zullen in de nieuwe site niet meer aanwezig zijn, maar zitten er nu wel nog in.
Hoe dan ook: als je geen illegale zetten uitvoert, dan zal de software ook geen illegale zetten uitvoeren! Als deze speler meent elke zet te mogen uitvoeren die de software accepteert, dan zit hij fout, want hoe dan ook telt op deze website het officiƫle schaakreglement!
Indien hij weigert deze zet terug te nemen, dan verliest hij dus de partij!
Ik zal hem daaromtrent een bericht sturen.
Veel schaakplezier verder!
Groeten,
Geoffrey
|
|
|
|
|
|
|
|
|
WilbertVin
Pion
|
 |
« Antwoord #9 Gepost op: Juni 26, 2010, 10:20:59 » |
|
Jammer genoeg zegt denktank dat zij het niet snapt dat deze zet niet kan. Ze zegt dat ze te weinig gespeeld heeft en de schaakregels niet goed kent. Op deze site heeft ze evenwel 375 gespeelde partijen. Blijkt dat ze bewust gebruik heeft gemaakt van deze fout in het prigramma.
Jammer, ze wil dus gewoon doorspelen.
Heb remise voorgesteld. Wil ze ook niets van weten. Betekent dat ik nooit meer tegen haar zal spelen.
Jammer denktank. Schaken is ook sportief zijn, maar blijkbaar kan dat niet.
Wilbert
|
|
|
|
|
|
|
|
|
WilbertVin
Pion
|
 |
« Antwoord #10 Gepost op: Juli 03, 2010, 04:00:48 » |
|
Alhoewel denktank volgens mij bewust gebruik heeft gemaakt van een fout in het programma en dus verlies voor haar gerechtvaardigd zou zijn, stond zij op dat moment er beter voor. Ik heb haar dan ook voorgesteld om de partij remise te laten eindigen, hetgeen zij ook een goede oplossing vond. Probleem is dus opgelost.
Wilbert
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Dylan
|
 |
« Antwoord #11 Gepost op: Juli 04, 2010, 07:19:22 » |
|
Wilbert, allereerst mijn complimenten dat je het zo hebt opgelost ! Onder verwijzing naar de eerdere reactie van Geoffrey is het ergens toch te gek voor woorden dat een schaakprogramma meer zou moeten kunnen dan een normaal schaakbord  Een idee zou zijn dat elke illegale zet onmiddellijk leidt tot verlies van de partij. Dan zouden mensen het wel uit hun hoofd laten om het zelfs ook maar te proberen. (Of zich verdiepen in de spelregels). Lijkt me ook een stuk makkelijker te programmeren dan alle spelregels tot in alle finesses te verwerken. 
|
|
|
|
|
|
Je hoeft niet altijd alles te verklaren want voor je het weet verklaar je elkaar de oorlog
|
|
|
WilbertVin
Pion
|
 |
« Antwoord #12 Gepost op: Juli 05, 2010, 10:38:30 » |
|
Dylan, dat is een prima idee. Overigens is het probleem m.i. opgelost zodra de nieuwe site online is. Geoffrey heeft reeds een probeerversie neergezet op: http://www.schaakclub.net/nieuw/index.phpGroetjes, Wilbert
|
|
|
|
|
|
|
|
|
tinydrum
Pion
|
 |
« Antwoord #13 Gepost op: Januari 29, 2011, 12:21:38 » |
|
Wanneer worden die bugs er dan eindelijk eens uitgehaald ? Zie mijn post " Alweer verloren door bug/hack ! Nog 1 keer en ik ben weg !"
|
|
|
|
|
|
|
|
|
WilbertVin
Pion
|
 |
« Antwoord #14 Gepost op: Februari 05, 2011, 11:56:37 » |
|
Zie topic: Schaakclub.net staat wagenwijd open voor hackers !
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|