Praten over schaken Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren

Schaakforum.net  |  Forum  |  Clublokaal  |  Topic: WIE WORDT WERELDKAMPIOEN?
Poll
Vraag: Wie wordt wereldkampioen?
Kramnik - 8 (53.3%)
Anand - 6 (40%)
Aronian - 1 (6.7%)
Svidler - 0 (0%)
Morozevich - 0 (0%)
Grischuk - 0 (0%)
Leko - 0 (0%)
Gelfand - 0 (0%)
Totaal aantal stemmen: 11

Pagina's: [1]   Omlaag
E-mail dit topic Print
Auteur Topic: WIE WORDT WERELDKAMPIOEN?  (gelezen 3484 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
kl1172
Loper
**

Bekijk profiel
« Gepost op: September 14, 2007, 11:37:06 »

Kramnik en Anand zijn volgens mij de topfavorieten. De rest is aan elkaar gewaagd. Misschien kan Aronian wel voor een verassing zorgen want hij was wel in vorm het laatste half jaar.

Ik ben voor Kramnik, maar het blijft koffiedik kijken dit WK.

groet Lachebek
Kim
« Laatste verandering: September 14, 2007, 11:49:06 door kl1172 » Gelogd
eminem
Loper
**

Geslacht: Man

that's me!!!

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #1 Gepost op: September 14, 2007, 05:56:23 »

Kramnik en Anand zijn volgens mij de topfavorieten. De rest is aan elkaar gewaagd. Misschien kan Aronian wel voor een verassing zorgen want hij was wel in vorm het laatste half jaar.

Ik ben voor Kramnik, maar het blijft koffiedik kijken dit WK.

groet Lachebek
Kim
Ik vind het een beetje raar dat topalov er niet tussen staat, hij was toch finalist op het WK, of is hij gestopt met schaken?
kl1172
Loper
**

Bekijk profiel
« Antwoord #2 Gepost op: September 14, 2007, 07:04:44 »

Eminem, kijk in mijn andere post op het forum, daar staat het uitgelegd waarom Topalov er niet bij is. Volgens mij dan, want deze keer heeft de FIDE er wel een potje van gemaakt.

De volgende 2 weken gaat het kampioenschap door in toernooivorm, vandaag is de 2e ronde omstreeks  21:00 u. beginnen de partijen.

Op de hoofdsite www.chessmexico.com is het gratis te bekijken. Hier moet je klikken op live games. Dit is zonder enige analyse, commentaar.

Ik heb een abonnement genomen op de playchess-server, kost wel wat,  en dan kan ik het 'live' volgen met de commentaar/analyse van Yasser Seirawan.

Op chessgames.com moet je ook betalen. Maar daar is een grote community, veel leden die de spellen becommentariƫren, weliswaar enkel Engelstalig.

groet Lachebek
Kim

« Laatste verandering: September 14, 2007, 07:29:50 door kl1172 » Gelogd
kl1172
Loper
**

Bekijk profiel
« Antwoord #3 Gepost op: September 17, 2007, 09:26:03 »

Ja, ik volg het ook vol interesse, maar zonder de commentaren van anderen weet ik meestal niet wie er nu goed of slecht staat. :p  Lachen

Wat ik er van hoor, is dat Kramnik tijdens dit toernooi  iets meer durf vertoond dan dat de meeste gewend zijn van hem  (zijn bijnaam is drawnik, waarmee ze hem als remisespeler bestempelen of zijn terughoudend spel opmerken).

Anand lijkt ook wel stevig in zijn schoenen te staan. Hopelijk wordt hun onderlinge partij een beslissende.

groet
Kim
kl1172
Loper
**

Bekijk profiel
« Antwoord #4 Gepost op: September 17, 2007, 06:39:29 »

Ja, maar ze moeten nog eens. Dan zal Kramnik met de witte stukken spelen. Hopelijk wordt het een legendarische partij.

In dit toernooi speelt iedereen tegen elkaar, 1 keer met wit en 1 keer met zwart. Het duurt dan ook 3 weken dit toernooi van 12 tot 30 september.

groet
Kim
kl1172
Loper
**

Bekijk profiel
« Antwoord #5 Gepost op: September 24, 2007, 12:14:25 »

Anand        6/9
Gelfand      5/9
Grischuk     4,5/9
Kramnik      4,5/9
Leko           4,5/9
Morozevich 4,5/9
Aronian       4/9
Svidler         3,5/9

Anand doet wat er van hem verwacht wordt. Gelfand is voorlopig de verassing in dit toernooi met zijn tweede plek. Kramnik staat misschien wat lager dan verwacht, maar het toernooi is nog niet gedaan. Aronian is wel een beetje tegenvallend. Grischuk zorgt in dit toernooi wel eens voor wat vuurwerk op het bord .

Vandaag moet Kramnik met wit tegen Anand. Hopelijk gaat Kramnik er helemaal voor, als hij dit toernooi wil winnen zal hij wel moeten. Langs de andere kant als Anand wint, kan Kramnik volgend jaar een WK-match spelen tegen Anand.

groet
Kim

« Laatste verandering: September 24, 2007, 12:32:17 door kl1172 » Gelogd
kl1172
Loper
**

Bekijk profiel
« Antwoord #6 Gepost op: September 25, 2007, 02:48:46 »

Na de 2e remise tegen Kramnik denk ik dat Anand het nu wel zal halen. Hij lijkt me inderdaad de meest solide speler te zijn. Krijgen we Anand - Kramnik in match-vorm voor de wereldtitel.
eminem
Loper
**

Geslacht: Man

that's me!!!

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #7 Gepost op: September 25, 2007, 08:44:00 »

Ik had gewoon simpelweg, waarschijnlijk net als vele andere ook trouwens, gedacht dat kramnik wereldkampioen zou worden omdat hij het meest bekend is, maar anand is een meer aanvallende speler en dat wordt beloont, voor mij mag anand wereldkampioen worden.
Qrt
Pion
*

Bekijk profiel
« Antwoord #8 Gepost op: September 28, 2007, 10:12:41 »

Ja, wetende dat van ware kampioenen als Kramnik er zeker nog een killer instinct boven komt in de laatste partijen en ze werkelijk boven zichzelf beginnen uit te stijgen als het echt om de knikkers gaat zal het nog zeer spannend worden.
Maar ik tip toch op Anand.
kl1172
Loper
**

Bekijk profiel
« Antwoord #9 Gepost op: Oktober 02, 2007, 09:33:50 »

Anand (9pt.) is de verdiende winaar geworden.

Gelfand (8pt) is de verrassing van het toernooi met een sterke 2e plaats die hij deelt met Kramnik (8pt).  Anand deed wat ik wel verwacht had, erg sterk spelen maar ik had wel meer tegenstand verwacht van Kramnik.

Ik verheug me al op de WK-match van volgend jaar, Anand-Kramnik. Kramnik is goed in matches en Anand is de sterkste schaker van het moment, kan niet anders dan een schitterende match worden.

Een werelkampioenschap schaken wordt volgens mij het beste beslist volgens de aloude traditie. Sommigen vinden dit misschien een verouderde vorm om een wereldkampioenschap te spelen maar het geeft meer ruimte om legendarische partijen voort te brengen denk ik. Ik vind het ook veel spannender en het schaken zelf kan misschien op een hoger niveau plaatsvinden door de specifiekere voorbereiding die hiervoor mogelijk is.

groet
Kim
« Laatste verandering: Oktober 02, 2007, 09:42:02 door kl1172 » Gelogd
zoekersweb
Bestuur
Pion

Bekijk profiel
« Antwoord #10 Gepost op: Oktober 30, 2007, 11:13:36 »

RDC,

Hoezo reageer jij hier op. laat anders je PC even antwoorden geven. Dat doe je immers in je toernooien ook die je zelf wilt winnen.
Pagina's: [1]   Omhoog
E-mail dit topic Print
Schaakforum.net  |  Forum  |  Clublokaal  |  Topic: WIE WORDT WERELDKAMPIOEN?
Ga naar:  

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte