Praten over schaken Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren

Schaakforum.net  |  Forum  |  Clublokaal  |  Topic: Wereldkampioenschap 2007 vraagje...
Pagina's: [1]   Omlaag
E-mail dit topic Print
Auteur Topic: Wereldkampioenschap 2007 vraagje...  (gelezen 1496 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
kl1172
Loper
**

Bekijk profiel
« Gepost op: September 14, 2007, 11:30:07 »

Kan iemand mij zeggen of ik het nu goed begrijp, dit is wat ik er van maak:  Tong

Topalov had de titel in 2005 gewonnen via het toernooi in San Luis 2005. Hier hadden Anand, Svidler en Morozevich zich geplaatst voor het volgende WK-toernooi in 2007.

Grichuk, Gelfand, Leko en Aronian hadden zich via de voorrondes geplaatst voor het huidige WK-toernooi.

Kramnik vond dat hij ook nog WK-titelhouder (PCA) in 2005 was en kreeg de mogelijkheid van FIDE om in 2006 een WK-match tegen Topalov te spelen als hij voor genoeg prijzengeld kon zorgen. Kramnik won hier de titel van Topalov (en kwalificeerde zich voor het WK-toernooi 2007).

Eigenlijk had Topalov zijn plaatsje in Mexico 2007 verdiend door het WK in 2005 te winnen. Maar in de match met Kramnik werd overeengekomen dat hij dit plaatsje zou afstaan. In 2008  zal Topalov een match spelen tegen de winnaar van de World Chess Cup (een toernooi met 128 schakers). De winnaar tussen dit duel krijgt dan een match tegen de wereldkampioen in 2009.

FIDE heeft er wel een potje van gemaakt moet ik zeggen.  Rollende ogen

groet  Lachebek
Kim
« Laatste verandering: Oktober 05, 2007, 03:42:17 door kl1172 » Gelogd
Qrt
Pion
*

Bekijk profiel
« Antwoord #1 Gepost op: September 28, 2007, 10:18:38 »

Of ze komen samen in hun tuin om gezellig bij het drinken van een Belgisch abdijbiertje een partijtje schaak te spelen. Maar dan moet het toilet wel buiten staan en zichtbaar zijn ;-).

Tja, een potje is het idd wel, maar dat heb je wel meer als mensen verdeeld zijn...
Pagina's: [1]   Omhoog
E-mail dit topic Print
Schaakforum.net  |  Forum  |  Clublokaal  |  Topic: Wereldkampioenschap 2007 vraagje...
Ga naar:  

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte