Praten over schaken Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren

Schaakforum.net  |  Forum  |  Cafetaria  |  Topic: "Hulp" gebruiken tijdens de schaakpartij(en)
Pagina's: [1]   Omlaag
E-mail dit topic Print
Auteur Topic: "Hulp" gebruiken tijdens de schaakpartij(en)  (gelezen 1500 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Nasty-Girl
Pion
*

Geslacht: Vrouw

Bekijk profiel
« Gepost op: December 14, 2009, 11:28:27 »

Er blijven mensen bestaan die altijd van mening zijn dat je bij ondermeer het schaakspel "hulp" gebruikt, tenminste, die signalen krijg ik meer en meer. (op Chess.Com... banden zij er mij zelfs voor Verbaasd * kom ik later nog even [punt: 4] op terug).

Probleem is altijd dat je misschien maar moeilijk kunt aantonen dat je dat niet doet, toch waag ik een poging met het onderstaande:

1. Toen ik begon met schaken op de schaaksites (2007) deed ik in 1e instantie idd.  een poging om "hulp" te gebruiken. Noem alle programma's maar op die hiervoor zijn, en ik gebruikte ze.
Helaas, ondermeer daar ik van snelheid hield- en houd... voldeed geen enkel programma aan mijn verwachting, sterker nog, zelfs met de zgn. sterkste programma's verloor ik ook nog eens Verbaasd! Je wilt niet weten hoe je dàn baalde !!!? Verliezen met "hulp", dan is de wereld echt wel te klein hoor ! Ook mede een belangrijk punt om programma's, "hulp" enzovoorts niet te gebruiken was (en is misschien nog steeds ?) het keiharde feit dat het gebruik van "hulp" teveel tijd kost !!! Als je een zet kunt doen, maar je moet eerst de "hulp" inschakelen, zodanig dat je op basis van dàt een zet kunt doen ? Tsja, dan ben je (zwart/wit gesteld) "minuten" verder... Ehhh... daar ga ik niet op wachten hoor !!!

2. Schaken met behulp van "hulp", hmmm... volgens mij doe je dat om iets te zijn, iets te lijken en om je ratingscore dus op te krikken etc, etc... (er zullen nog wel andere redenen te verzinnen zijn...). Maarrrr... waarom zou je iets willen zijn op het virtuele internet, op/in een onechte wereld Verbaasd Dat je wat wilt zijn zit misschien wel in een ieder van ons, zit 'em misschien wel in de genen, maarrrr... dan toch wel in de échte wereld, toch Verbaasd

3. Ik ben (buiten dat ik al jaren veel op internet schaak) een clubspeelster, al jarenlang. Tsja ze zullen mij op de club met "hulp" zien aankomen Verbaasd Dan ehhh... is het razendsnel afgelopen, kan ik je garanderen ! (op de club doe ik het niet onaardig trouwens !!!)

4. Bij Chess.Com ben ik dus recentelijk geband. Men gaat er daar van uit dat ik de boel belazerde. Hmmm..., notabene nogwel terwijl ik de laatste maand daaraan voorafgaand slechts louter en alleen 5 en maximaal 10 minuten partijen speelde in de "Live"-modus.
Hoe kún je in Gxdsnaam, uberhaupt wàt dan ook maar als "hulp" gebruiken bij zulke korte partijen Verbaasd?? Als je welke "hulp" dan ook maar gebruikt ? Verlies je dan toch per definitie op tijd, toch Verbaasd Dus: Hoezo "hulp" gebruiken Verbaasd Uiterst vreemde zaak !

5. Tsja, door de jaren heen mijzelf ondermeer bezig houdende met schaak, kan ik inmiddels, als ik dat wil ? een aardig partijtje schaken. Dàt is schijnbaar verboden in deze wereld ? Als je iets kunt ? Ben je verdacht !
Inmiddels kan men ondermeer hier wel weten dat ratings, scores e.d. mijzelf helemaal niets doen. Als dat wél zo was ? Zou ik dan met regelmaat mijn account verwijderd hebben waarna ik bij een nieuw account (gold voor mij tenminste) vaak weer afzakte naar de 1500 Verbaasd Zou ik dan partijen gewoon weggeven, zou ik dan met een hieraan voorafgaand account bewust de 1e 19 partijen hebben willen verliezen, om eens af te zakken naar de 1100 Verbaasd Zou ik dan dit, zou ik dan dat... enzovoorts... Verbaasd

* Tsja, er is nog veel meer over te zeggen natuurlijk, maar ik zeg u: als ik met "hulp" moest schaken ? hield ik het niet zo lang vol, omdat de aardigheid van het spel opzichzelf er dan voor mij allang, al heel lang af zou zijn !!!
Maar tsja, ook alles wat ik hierboven schreef kan bezien worden als dekmantel, ondanks dat alles kan ik toch met "hulp" schaken, klopt. Als ik u dus hierbij duidelijk aangeef dat ik dat, ondermeer om bovenstaande beschreven redenen niet doe... blijft dat een kwestie van geloof ! Het is dus aan u... om het te geloven- of niet ?!

Momenteel schaak ik hier onder de naam: "Nosferatu". Ik heb mijn ID weleens veranderd dus, maar schaak slechts met 1 Naam. Het is dus niet zo dat ik nu met meerdere ID's schaak op 1 IP Adres. De mod/beheerder(s) kunnen dit simpel vaststellen denk ik zo. Als "Nasty Girl" kom ik slechts nog op dit forum, meer niet.
"Nosferatu"

I Play With You
Kees 76
Pion
*

Bekijk profiel
« Antwoord #1 Gepost op: December 21, 2009, 09:24:50 »

ok lastig meisje. ik geloof je.
tomdeplus
Pion
*

Bekijk profiel
« Antwoord #2 Gepost op: Januari 13, 2011, 03:08:16 »

Je zegt schaken online is niet in de echte wereld en daar ben ik niet mee akkoord  als je op internet schaakt is dat net zo echt als in een club je schaakt tegen een tegenstander je ademt dus je leeft. En je kan maar beter worden door te leren uit je fouten wat dus betekend om ook soms te verliezen en dan je partij te bekijken veel geluk verder Tom De Plus
Tomvb
Pion
*

Geslacht: Man

Bekijk profiel
« Antwoord #3 Gepost op: Januari 16, 2011, 12:43:07 »

In het K.O. Toernooi had ik wel wat hulp kunnen gebruiken (lol). Voor de rest ben ik met de bovenstaande post van Kees en Tom eens.
iemandje
Pion
*

Bekijk profiel
« Antwoord #4 Gepost op: Januari 19, 2011, 12:34:39 »

Van mij mogen ze hulp gebruiken,als ik verlies en ze gebruiken hulp zijn de hulpgebruikers de grote verliezers.
Pagina's: [1]   Omhoog
E-mail dit topic Print
Schaakforum.net  |  Forum  |  Cafetaria  |  Topic: "Hulp" gebruiken tijdens de schaakpartij(en)
Ga naar:  

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte