Praten over schaken Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren

Schaakforum.net  |  Forum  |  Clublokaal  |  Topic: Online schaak voor geld
Pagina's: [1]   Omlaag
E-mail dit topic Print
Auteur Topic: Online schaak voor geld  (gelezen 1528 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
schaak036
Pion
*

Bekijk profiel
« Gepost op: November 09, 2009, 11:11:48 »

Beste allemaal,
Graag jullie reactie op dit onderwerp.

Ik ben aan het onderzoeken wat de mogelijkheden zijn om online schaakcommunity op te zetten. In het bijzonder een site waar je door middel van schaken geld kan winnen. Ik neem daarbij de wijze waarop online pokeren in elkaar is gezet als voorbeeld.
Bijvoorbeeld. Je stort 10 euro op een account. En je kan nu naar een schaakkamer gaan. Daar leg je 0,50 in (je tegenstander ook). De winnaar gaat er met de pot vandoor. remise = split pot. Partij duurt max 7 minuten. Allerlei varianten op tijd en inleg geld komen aan de orde. Evenals online toernooien.
De WSOC (world series of chess...) bijvoorbeeld. Maar dan eerst eens hier in Holland.
Ik denk dat naast het gezellige verenigingsleven het online schaak en dan in deze vorm een welkome aanvulling kan zijn.
Er wordt bekeken op welke wijze ratings moeten worden gehanteerd om de sterksten niet altijd alles te laten winnen. De vraag kan ook zijn of dit uberhaupt bekeken moet worden.
Wat vind je er van? Haken en ogen? Leuk, vreselijk? Al eerder geopperd?
Ik zie al jullie reacties graag tegemoet.

Bedankt alvast!
Mika
« Laatste verandering: November 09, 2009, 11:13:34 door schaak036 » Gelogd
elvis42
Loper
**

Bekijk profiel
« Antwoord #1 Gepost op: November 09, 2009, 08:00:05 »

zou het eerst aan geoffrey vragen die is immers beheerder eigenaar van deze site

groetjes

Elvis
Yokozuna
Site Moderator
Paard

Bekijk profiel
« Antwoord #2 Gepost op: November 09, 2009, 08:18:20 »

Ik veronderstel dat Mika het niet over schaakclub.net heeft maar over een andere site die nog niet bestaat en ze zou oprichten.

Er bestaan er echter wel reeds zo een paar, en het grote probleem is natuurlijk het computerschaak, zoals zelfs hier al opduikt, zonder geld!

Je kan wel varianten bedenken van het spel waarvoor nog geen programmas bestaan en daarop gaan wedden, het zijn dan nog slechts varianten, maar kan wel leuk zijn.

Wat blijkbaar aan het gebeuren is, is dat vele schakers al dan niet online poker gaan spelen om geld. Poker zou de schaker namenlijk goed liggen.

mvg,

Yoko
Pagina's: [1]   Omhoog
E-mail dit topic Print
Schaakforum.net  |  Forum  |  Clublokaal  |  Topic: Online schaak voor geld
Ga naar:  

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte