Praten over schaken Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren

Schaakforum.net  |  Forum  |  Cafetaria  |  Topic: Acceptatie van verlies en/of achterstand
Pagina's: [1]   Omlaag
E-mail dit topic Print
Auteur Topic: Acceptatie van verlies en/of achterstand  (gelezen 1410 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Nasty-Girl
Pion
*

Geslacht: Vrouw

Bekijk profiel
« Gepost op: Oktober 30, 2009, 12:48:56 »

Hier inmiddels een tijdlang al rondschakende... valt mij op dat met name (hoe is het eigenlijk mogelijk ?), dat met name bij de hogere ratings alhier op deze schaaksite veel schakers/schaaksters zitten (nee, dus niet allemaal, maar toch...) die klaarblijkelijk erg veel moeite hebben met achterstand en/of zelfs verlies.

Indien duidelijke achterstand ? worden geen zetten meer gedaan of wordt het spel anderzins vertraagt. Jammer, ikzelf geef de partij wel op als ik verlies, soms speel ik nog wel door, maar dan snel !
En, wat is er aan de hand als je (zelfs alles !( verliest Verbaasd Toch helemaal niets toch ?
Thuis eet je er geen boterham minder om, ik bedoel maar...

Natuurlijk doe je je best. Het proberen te winnen is natuurlijk een zeer geoorloofd doel. Probeer ik zelf ook natuurlijk, daar hoort u mij ook niet over. Het gaat er echter om wat je doet als je achterstaat en/of dreigt te verliezen. Ben je dan ook nog sportief Verbaasd

I Play With You
de Baak
Pion
*

Bekijk profiel
« Antwoord #1 Gepost op: November 07, 2009, 07:58:36 »

Op http://www.schaakforum.net/index.php/topic,20.msg3253.html#msg3253 heb ik een bericht geplaatst met dezelfde strekking.

Ik vind het geen enkel probleem als mn tegenstander vanuit een hopeloze situatie probeert op pat te spelen, prima zelfs. Maar zet wel door.

Vervelend als een partij weken in je lijst blijft staan. Helemaal als je de 20 hebt bereikt en je wilt nog graag een uitdaging aangaan.
Tallybloodyho
Pion
*

Bekijk profiel
« Antwoord #2 Gepost op: December 06, 2009, 03:25:04 »

Bs'd

Bill Wall   (1951-......)  "A chess player who resigns gracefully never intended to win anyway."
james1382
Pion
*

Bekijk profiel
« Antwoord #3 Gepost op: Maart 04, 2010, 05:17:28 »

dit is op iedere schaaksaite wel, erg vervelend, maar erger je er niet aan en accepteer geen partijen weer tegen die persoon
tompovich
Pion
*

Bekijk profiel
« Antwoord #4 Gepost op: Augustus 23, 2010, 09:59:12 »

mooi citaat maar naar mijn gevoel ni helemaal correct nl er is niets mis met sierlijk opgeven
Pagina's: [1]   Omhoog
E-mail dit topic Print
Schaakforum.net  |  Forum  |  Cafetaria  |  Topic: Acceptatie van verlies en/of achterstand
Ga naar:  

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte