Praten over schaken Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren

Schaakforum.net  |  Forum  |  Schaakclub.net - Online Schaakclub  |  Topic: Ongeoorloofde zet
Pagina's: [1] 2   Omlaag
E-mail dit topic Print
Auteur Topic: Ongeoorloofde zet  (gelezen 3375 keer)
0 geregistreerde leden en 2 gasten bekijken dit topic.
Xienix
Pion
*

Bekijk profiel
« Gepost op: December 28, 2008, 06:39:16 »

Kan één van de moderators het volgende probleem oplossen:
Het gaat om partij 159300: Xienix (1584)  tegen kicker (1641)
Op mijn 20ste zet speel ik:  c3-c4
Daarna slaat zwart mij en-passant, maar dat mag helemaal niet  Verbaasd

Kan zet 20 van zwart worden terug gezet ?
waldrast
Gast
« Antwoord #1 Gepost op: Januari 04, 2009, 07:13:52 »

Hoi
Ik ben eens een kijkje gaan nemen en heb op de herspeel knop gedrukt om de partij te bekijken, na zet 20 c3-c4 van wit stopt de partij, maar op het normale speelbord staat wel de zwarte pion van b5 op c3 en is de witte pion op c4 weg. Er zit daar toch ergens een bug of iets dergelijks, ik wilde dit hier even mededelen zodat de moderators van deze site het ook zouden komen te weten, ik bedoel dan het herspelen van de partij die stopt bij 20. c3-c4.
mvg
W.
Xienix
Pion
*

Bekijk profiel
« Antwoord #2 Gepost op: Januari 11, 2009, 02:16:29 »

WAAROM LOST NIEMAND DIT PROBLEEM OP !!!!  Verbaasd

Kan alleen Geoffrey dit doen Verbaasd
Hij leest zijn persoonlijke berichten al meer dan een maand niet !!
Is er niemand anders die dit kan herstelllen ??

Straks verlies ik de partij op tijd omdat ik nog steeds niet gezet heb.
Gerrit
Pion
*

Bekijk profiel
« Antwoord #3 Gepost op: Januari 26, 2009, 10:46:15 »

Ik heb het zelfde ook gehad, al weer maanden geleden.   In herspeel stopt de partij bij de laatste regelementaire zet, in de partij zelf wordt de foute zet wel uitgevoerd. DIT IS EEN BUG,
in het schaakprogramma. En Geoffrey weet hiervan, want ik heb dat toen ook gemeld, en hij heeft de zet gecorrigeerd. Maar er is verder kennelijk niets mee gedaan. Jammer.
maxiache
Pion
*

Bekijk profiel
« Antwoord #4 Gepost op: Januari 27, 2009, 12:25:44 »

ik heb het ook al meegemaakt, het schaakplezier verdwijnt wel op die manier  Ik weet het niet
Yokozuna
Site Moderator
Paard

Bekijk profiel
« Antwoord #5 Gepost op: Januari 28, 2009, 01:36:06 »

Hello,

Ik krijg regelmatig ook priveberichten via het forum of de site hieromtrent en antwoord er steeds hetzelfde op.

Vreselijk sorry als hij lange tijd onbeschikbaar is, maar Geoffrey is de enige die een partij kan wijzigen en we zijn niet op de hoogte van z'n planning.

Heb het bij deze ook in het "wie doet wat" topic toegevoegd.

Bugs vallen geregeld voor met de actuele versie van de site maar betrekken toch maar een heel miniem deel van de gespeelde partijen, ermee blijven leven tot de volgende versie is dus de boodschap, en hoffelijk blijven communiceren met tegenstander en toernooileider ed natuurlijk.

mvg,

Yoko
Stiekel
Pion
*

Bekijk profiel
« Antwoord #6 Gepost op: Januari 04, 2011, 11:36:52 »

Dit is mij ook overkomen. Maar is erdan geen oplossing voor ? Het gaat om partij 394600 - var - Stiekel , Kan ik de partij claimen?
En hoe gaat zoiets?
Groet Stiekel
Stiekel
Pion
*

Bekijk profiel
« Antwoord #7 Gepost op: Januari 05, 2011, 10:29:30 »

Hoi
Ik heb een probleem met een vreemde enpassant-situatie. Volgens mij is er iets fout. Het gaat om partij 394600: var (1504) - Stiekel (1482). Ik ben Stiekel en speel met zwart. In zet 33 zet wit f5 - e6. Zo slaat hij enpassant mijn pion, die op e4 staat, bovendien staat er bij de zetregistratie geen x-teken. In zet 18 heb ik de betreffende pion van f7 naar f6 verplaatst. Volgens mij kan dit helemaal niet. Geoffrey reageert niet op mijn herhaalde e-mail. Erg irritant. Kan ik nog iets ondernemen ??
Groet Stiekel
jan
Pion
*

Bekijk profiel
« Antwoord #8 Gepost op: Januari 10, 2011, 01:51:41 »

ik heb ook zo n party, ben ineens een toren en mijn dame kwijt.
daarnaast staat voetballer schaak maar in plaats dat hij zijn koning wegzet heeft hij een pion gezet heeft staat ie nog schaak
party schaakzul versus voetballer402572
WilbertVin
Loper
**

Bekijk profiel
« Antwoord #9 Gepost op: Januari 10, 2011, 02:54:46 »

Hallo Stiekel,

Var heeft inderdaad een onregelmentaire zet uitgevoerd. Is een bekende bug in het programma. Oplossing: in de eerste plaats var verzoeken om de zet te storneren. Als hij dat niet kan, kun je Geoffrey nogmaals een mailtje sturen. Deze zal de zet dan herstellen.
Als var wel kan, maar niet wil: dan zal Geoffrey deze partij in jouw voordeel beëindigen.

Groetjes, Wilbert

PS Ik weet het dat Geoffrey het erg druk heeft, maar hij zal zeker reageren!

Dit is mij ook overkomen. Maar is erdan geen oplossing voor ? Het gaat om partij 394600 - var - Stiekel , Kan ik de partij claimen?
En hoe gaat zoiets?
Groet Stiekel
« Laatste verandering: Januari 10, 2011, 02:56:18 door WilbertVin » Gelogd
WilbertVin
Loper
**

Bekijk profiel
« Antwoord #10 Gepost op: Januari 10, 2011, 03:04:31 »

Hallo Jan (schaakzul),

Ook bij deze partij geldt dat voetballer een onregelmentaire zet gedaan heeft. Neem s.v.p. nog eens contact op met Geoffrey dat de partij gereset moet worden. Eigelijk vind ik dat Geoffrey deze partij in jouw voordeel moet beëindigen, omdat hier volgens mij geen sprake is van een fout maar van iets ernstigers.

Groetjes, Wilbert

ik heb ook zo n party, ben ineens een toren en mijn dame kwijt.
daarnaast staat voetballer schaak maar in plaats dat hij zijn koning wegzet heeft hij een pion gezet heeft staat ie nog schaak
party schaakzul versus voetballer402572
Dylan
Toernooileider
Loper

Geslacht: Man

Bekijk profiel
« Antwoord #11 Gepost op: Januari 13, 2011, 06:05:17 »

Wat hier in elk geval opvalt is dat "voetballer" wel erg vaak bij probleemgevallen betrokken is. Naast de twee hier genoemde ken ik nog twee zeer recente gavallen.

Je hoeft niet altijd alles te verklaren want voor je het weet verklaar je elkaar de oorlog
tinydrum
Pion
*

Bekijk profiel
« Antwoord #12 Gepost op: Januari 19, 2011, 11:40:04 »

Tijdens mijn Partij 405536 is er na mijn 29e zet iets heel vreemds gebeurd.

Ineens had mijn tegenstander 2 zetten achter elkaar gedaan (met koning en loper, zie hieronder 30 en 31) en was mijn Dame verdwenen.

Zoals hieronder te zien is was die in zet 30 door mijn eigen paard geslagen, notabene met een beweging die schaakpaarden niet kunnen maken.

Vervolgens zou ik schaak staan maar er is helemaal geen stuk dat mijn koning aanvalt.
De laatste zet was door een loper op een andere kleur veld dan waar mijn koning op staat dus die kan helemaal geen schaak geven

Zo kan ik natuurlijk niet verder spelen als er buiten mij om at random volstrekt onmogelijke zetten plaatsvinden.

Als een onreglementaire en passant zet al een bug is, dan is dit wel een gigantische bug.

29   f6xg7   Df5-d5+
30   Kg2-g3   Pd7xd5+
31   Le3-d2+   

Wat kan hieraan gedaan worden en hoe moet het verder met onze partij ?
WilbertVin
Loper
**

Bekijk profiel
« Antwoord #13 Gepost op: Januari 20, 2011, 02:33:04 »

Hallo tinydrum,

Deze set is helaas niet te zien als je de partij herspeelt. Is ook een bekend probleem: als er een bug is, stopt het herspelen voor deze bug.

Is wel duidelijk dat je tegenspeler op de hoogte is van deze bug en hier ook gebruik van maakt! Persoonlijk vind ik dan ook dat Geoffrey je tegenspeler moet diskwalificeren en jou moet laten winnen.

Het beste kun je een mail naar Geoffrey sturen en hierbij geldt: de aanhouder wint.

Groetjes, Wilbert
tinydrum
Pion
*

Bekijk profiel
« Antwoord #14 Gepost op: Januari 20, 2011, 02:55:37 »

Hallo Wilbert

Bedankt voor je reactie. Ik heb deze post pas aangemaakt nadat ik Geofrrey gemaild had maar geen reactie kreeg. Nog steeds niet trouwens.

Waarop baseer je deze uitspraak ? "Is wel duidelijk dat je tegenspeler op de hoogte is van deze bug en hier ook gebruik van maakt!"
Ik vroeg of hij soms zat te hacken maar dat ontkende hij. Het lijkt me ook onwaarschijnlijk want anders had-ie het wel subtieler gedaan.
Een koningin afpakken zou ik misschien nog over het hoofd zien, maar een rode regel met "zwart staat schaak" terwijl er geen stuk schaak geeft kun je niet negeren.

Bij herspelen zie je de fout inderdaad niet, wel als je de notatie bekijkt. Wat er op d5 gebeurt kan natuurlijk nooit.

mvg, Jan
Pagina's: [1] 2   Omhoog
E-mail dit topic Print
Schaakforum.net  |  Forum  |  Schaakclub.net - Online Schaakclub  |  Topic: Ongeoorloofde zet
Ga naar:  

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte