Praten over schaken Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren

Schaakforum.net  |  Forum  |  Schaakclub.net - Online Schaakclub  |  Topic: Zullen we n toernooi organiseren?
Pagina's: [1] 2 3   Omlaag
E-mail dit topic Print
Auteur Topic: Zullen we n toernooi organiseren?  (gelezen 10508 keer)
0 geregistreerde leden en 2 gasten bekijken dit topic.
RasG
Pion
*

Bekijk profiel
« Gepost op: Juni 22, 2007, 09:25:56 »

Beste schaakvrienden

Ik lees de laatste tijd vaker op t forum dat meerdere van ons aan Geoffrey vragen om schaaktoernooien te organiseren.  Geoffrey zegt zelf ook dat dit in de toekomst gaat gebeuren maar dat hij t erg druk heeft. Nou was ik aant denken om zelf met jullie via t forum iets te organiseren. Ik weet niet precies hoe omdat ik geen ervaring heb met toernooien (wel een keer meegedaan maar thats it). We zouden in ieder geval via t forum n toernooi kunnen organiseren en dan bijvoorbeeld kunnen afspreken dat die en die dag die tegen die speeld en die  tegen die. Ik zelf weet dus niet precies hoe je t beste zoiets in elkaar steekt maar t lijkt me wel leuk....

Hierbij dus n oproep:

Wie wil mee organiseren?

en

Wie doet ermee?

Hoop dat jullie geinterreseerd zijn.. Groetjes RasG
eminem
Loper
**

Geslacht: Man

that's me!!!

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #1 Gepost op: Juni 22, 2007, 09:27:40 »

Het is een zeer goed idee. Ik wil absoluut zeker mee doen als het mogelijk is, ik ben ook bereid om mee te helpen organiseren, ik heb nu toch genoeg tijd aangezien men examens gedaan zijn, graag wat reacties ook van andere mensen.
RasG
Pion
*

Bekijk profiel
« Antwoord #2 Gepost op: Juni 22, 2007, 10:15:25 »

Ja toch.. denk dat mouse zeker van de partij is en n paar anderen moeten nog wel te vinden zijn lijkt me.. leuk dat je mee wilt doen Eminem Lachebek

PEOPLE MELD JULLIE...

btw zou t ook erg leuk vinden als jij ook tijd maakt Geoffrey Lachebek

Geoffrey
Paard

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #3 Gepost op: Juni 22, 2007, 11:06:11 »

Dit vind ik echt een fantastisch goed en leuk initiatief!!

Ik zal de toernooileider toegang geven tot enkele extra scripts, waarmee je makkelijker het toernooi kunt organiseren.

Succes alvast!!
RasG
Pion
*

Bekijk profiel
« Antwoord #4 Gepost op: Juni 22, 2007, 11:16:38 »

Great Geoffrey.. ik weet niks van scripts ofzo maar weet zeker dat we eruit komen.. ff afwachten wie zich allemaal meld en dan zal ik met Eminem eens om de tafel gaan zitten.. bedankt voor de medewerking.. Lachebek
kl1172
Loper
**

Bekijk profiel
« Antwoord #5 Gepost op: Juni 23, 2007, 08:37:17 »

Tel mij der maar bij !

groet Lachebek
Kim
RDC1958
Gast
« Antwoord #6 Gepost op: Juni 23, 2007, 09:29:40 »

Ik wens dolgraag deel te nemen. organisreren heb ik geen tijd voor. Raad geven bij de paringen kan ik, heb namelijk het Fide reglement met de paringen , afhankelijk van de hoeveelheid deelnemers.

Verwittig me indien u de paringen nodig heeft.
jan
Pion
*

Bekijk profiel
« Antwoord #7 Gepost op: Juni 24, 2007, 03:40:40 »

ik hou me altijd aanbevolen om te spelen , maar net als rasG heb ik geen verstand van computers, ieder geval sucses schaakzul

RasG
Pion
*

Bekijk profiel
« Antwoord #8 Gepost op: Juni 24, 2007, 05:41:29 »

Je hoeft ook geen verstand van computers te hebben. Als we maar n man of 10 hebben die mee willen doen (lijkt me genoeg of niet?) dan kunnen we loten wie tegen wie speelt en dan gaan we rond tot iedereen tegen elkaar was.. bij winst 1 pnt, remise 0,5 pnt verlies geen punten.. stand word op t forum bijgehouden.. winnaar krijgt eeuwige roem.. Lachen

tenminste dit lijkt me de makkelijkste oplossing maar miss heeft iemand nog ideeen?

De spelers tot nog toe:
Eminem
Kl1172
RDC1958
Jan
Geoffrey?hoop t Lachebek
Papthai (m'n vader)
RasG (ik zelf dus)

Nog een paar mensen erbij en we kunnen n opstelling maken.. oh moeten alleen kijken met verdelen dat ieder even vaak wit als zwart heeft.. weet nog niet precies hoe t werkt maar daar zal ook ongetwijfeld n oplossing voor zijn.. eerst nog ff wachten op kandidaten dus.. mensen die gezegt hebben mee te willen doen krijgen gewoon ff n berichtje als t rond is..

mouse
Pion
*

Bekijk profiel
« Antwoord #9 Gepost op: Juni 24, 2007, 06:54:15 »

ik doe wel mee, ik heb op chessmania ook een toernooi gemaakt dat heeft veel tijd in beslag genomen had het zo gedaan

16 spelers onder 4 poules verdeel
ieder poule heeft 6 partijen een poule bestaat uit 4 spelers

indeling poule gaan op volgorde

hier een voorbeeld met rankings
Poule : A
1979
1721
1627
1587

Poule : B
1785
1635
1598
1509

Poule : C
1935
1697
1607
1512

Poule : D
1776
1635
1598
1430

---------------------------------

de nummers 1 en 2 gaan door naar de halve finale de nr.3 speelt nog 1 poule de best of 3 namelijk alle nr.3 bij elkaar

voorbeelden van volgend poules

Poule best of nr.3

nr.3 poule A
nr.3 poule B
nr.3 poule C
nr.3 poule D

halve finale poule

Poule : AA
nr.1 poule A
nr.2 poule B
nr.1 poule C
nr.2 poule D

Poule : BB
nr.2 poule A
nr.1 poule B
nr.2 poule C
nr.1 poule D

Finale
nr.1 poule AA
nr.2 poule AA
nr.1 poule BB
nr.2 poule BB

zo ben ik  begonnen op chessmania met iedereens medewerking alleen vanwege de leegloop bij chessmania is het toernooi na de eerst poules afgelast

dit is mischien een idee

maar sign me up ik doe wel mee
eminem
Loper
**

that's me!!!

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #10 Gepost op: Juni 24, 2007, 07:03:46 »

Je hoeft ook geen verstand van computers te hebben. Als we maar n man of 10 hebben die mee willen doen (lijkt me genoeg of niet?) dan kunnen we loten wie tegen wie speelt en dan gaan we rond tot iedereen tegen elkaar was.. bij winst 1 pnt, remise 0,5 pnt verlies geen punten.. stand word op t forum bijgehouden.. winnaar krijgt eeuwige roem.. Lachen

tenminste dit lijkt me de makkelijkste oplossing maar miss heeft iemand nog ideeen?

De spelers tot nog toe:
Eminem
Kl1172
RDC1958
Jan
Geoffrey?hoop t Lachebek
Papthai (m'n vader)
RasG (ik zelf dus)

Nog een paar mensen erbij en we kunnen n opstelling maken.. oh moeten alleen kijken met verdelen dat ieder even vaak wit als zwart heeft.. weet nog niet precies hoe t werkt maar daar zal ook ongetwijfeld n oplossing voor zijn.. eerst nog ff wachten op kandidaten dus.. mensen die gezegt hebben mee te willen doen krijgen gewoon ff n berichtje als t rond is..

Van dat probleem dat je zegt voor wit en zwart, das echt niet moeilijk, speel gewoon tegen iedere speler 2 partijen, één met wit en één met zwart, dat lijkt me zeker te doen.
mouse
Pion
*

Bekijk profiel
« Antwoord #11 Gepost op: Juni 25, 2007, 06:07:39 »

ja bij mijn toernooi is dat ook iedereen een keer met wit en zwart

we kennen zelf dit toernooi zonder hulp van de site , zodat geoffrey niet speciaal eerst toernooien hooeft in te bouwen als iedereen netjes meewerkt dan gaat het harstikke goed.

b.v

4 poules zoals ik al eerder aangaf
van die poules daag je de andere 3 spelers een keer met wit en zwart uit en meld je de partij nr. even door aan iemand zodat dat ken worden opgeschreven hier in de forum als iemand het even bijhoud de uitslagen via forum is dat heel makkelijk

het best is om zoeen toernooi een beetje snel te laten lopen om max. 7 dagen zettijd te doen zodat het best snel gaat

op andere manieren een toernooi zou ook beter zijn als het zettijd een beetje beperkt blijft tot een aantal dagen

we kunnen dus zo een toernooi houden zonder extra dingen zoals o.a wachten op toernooien die worden ingebouwd door geoffrey

ik denk dat het voor geoffrey ook prettiger is
zodat geoffrey op zijn gemak b.v aan teams enz. ken werken en iemand anders het toernooi laat regelen ik heb op chessmania zoeen toernooi georganiseerd en het verliep bijna vlekkenloos, ik werd alleen overspoeld met vragen of berichten kwam soms aan zetten niet toe maar zoiets ben ik nu wel gewend

ik ben best bereid om mezlef op te offeren voor zo een toernooi, dus met andere worden dat ik het wil regelen Grijns

poules  worden ingedeeld op sterke van ranking zodat iedereen evenveel kans heeft,

wie lijkt het wat of wie heeft er andere ideeen???
RasG
Pion
*

Bekijk profiel
« Antwoord #12 Gepost op: Juni 25, 2007, 06:23:39 »

Mouse geweldig dat je je mee wilt inzetten.. karma+ Lachen.. vind t n goed idee om alleen partijen met tijd te spelen (kan ook gewoon n uur per persoon dan kunnen de spelers ondeling afspreken wanneer ze tijd hebben).. voor mij kunnen we snel beginnen maar moeten ff wachten op meer spelers of we moeten op de schaaksite zelf n oproep doen.. te veel deelnemers lijkt me trouwens ook niet geschikt vanwege de tijdsduur.. of valt dat wel mee?
eminem
Loper
**

that's me!!!

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #13 Gepost op: Juni 25, 2007, 06:26:11 »

Het is natuurlijk te bezien hoeveel tijd je een tegenstander wilt geven, ik zou toch wel kiezen voor 3 dagen per zet, dat lijkt me zeker te doen, het is niet de bedoeling om weer 2 weken te zitten wachten op een zet. Dit houdt ook de onsportieve spelers wat tegen.
mouse
Pion
*

Bekijk profiel
« Antwoord #14 Gepost op: Juni 25, 2007, 06:33:17 »

ik ben het met eminem eens, niet iedereen kan op dezelfde tijdstip schaken niet iedereen kan even snelschaken er zijn genoeg mensen(spelers die vroeger wel konden snelschaken maar nu niet meer door ongeval ofzoiets) daarom is denk ik 3 dagen zettijd wel het best want niet iedereen zal te gelijk online zijn hier

maar we gooien het wel even in de openbaar chat, mischien dat geoffrey het als een soort mededeling in het hoofdmenu kan laten verschijnen  Verbaasd
Pagina's: [1] 2 3   Omhoog
E-mail dit topic Print
Schaakforum.net  |  Forum  |  Schaakclub.net - Online Schaakclub  |  Topic: Zullen we n toernooi organiseren?
Ga naar:  

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte