Praten over schaken Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren

Schaakforum.net  |  Forum  |  Schaakclub.net - Online Schaakclub  |  Topic: Waar kan ik mijn probleem of vraag kwijt....??
Pagina's: [1]   Omlaag
E-mail dit topic Print
Auteur Topic: Waar kan ik mijn probleem of vraag kwijt....??  (gelezen 2119 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Jacobus
Pion
*

Bekijk profiel
« Gepost op: Juni 03, 2008, 07:58:24 »

Ik zit in partij 77762 vast. Ik zal wel iets doms over het hoofd zien, maar ik moet daar volgens mij gewoon met mijn Koning een pion kunnen slaan zonder schaak te komen staan........maar het gaat niet.... Ik sta natuurlijk in die partij wel op dik verlies, maar daar gaat het mij niet om... om punten of wat dan ook. Ik snap gewoon niet wat ik verkeert doen. MvG.

!!!! Ik denk dat ik het al weet...... De pion die ik wil staan ... moet gepromoveerd worden.....en het programma wacht natuurlijk op wat mijn opponent wil, voordat ik verder kan schaken. Het lijkt alleen dat ik aan zet ben, en zo staat ook in de lijst..... maar er moet dus eerst nog iets gedaan worden.... Dit zal de oplossing wel zijn en kan ik pas zetten als dat gedaan is................ We zien wel, maar ik laat dit hier toch maar staan. Een apparte rubriek waar je gelijk met dit soort vragen terecht kan zou ik wel heel fijn vinden. Misshien is zo'n rubriek er wel, maar zie ik hem niet..... MvG...

Het is nu dus wel heel vervelend, dat ik graag door wil schaken, maar dat die partij steeds als eerst blijft staan in mijn te spelen lijst en ik steeds een volgende moet kiezen..... Het is dus toch wel iets om ooit...........te veranderen. Als dat toch gebeurt, zou ik het persoonlijk heel fijn vinden om die lijst met een paar sorteer mogelijkheden te krijgen. Ik speel veel partijen en wil dan eigenlijk wel graag op bepaalde dingen kunnen sorteren. volgens mij gaat het nu op tijd nog te spelen, maar dat vind ik niet altijd het belangrijste....... Ik wil bijv. ook graag als ik begin niet gelijk de moeilijke partijen hebben, want ik moet er eerst altijd even in komen. Nu verlies ik nog wel eens een koningin omdat ik te moeilijk (voor mij dan...) moet beginnen....enz.....enz... MvG...
« Laatste verandering: Juni 03, 2008, 08:11:24 door Jacobus » Gelogd
ricardo425
Loper
**

Geslacht: Man

Meedoen is belangrijker dan winnen.

Bekijk profiel
« Antwoord #1 Gepost op: Juni 03, 2008, 09:06:13 »

Ik heb deze partij bekeken en de pion die is veranderd in een dame. Waarbij jij nu aan zet bent.
Ook staat dit genoteerd in de zettenlijst.

Veel plezier verder
Yokozuna
Site Moderator
Paard

Bekijk profiel
« Antwoord #2 Gepost op: Juni 03, 2008, 12:13:25 »

Onderwerp is verplaatst. En dit is dan meteen het antwoord op de vraag id titel.
De topics die te maken hebben met de site zelf komen in dit gedeelte.

Een overzicht van het forumgebruik kan je hier vinden. (klik op de link)
Jacobus
Pion
*

Bekijk profiel
« Antwoord #3 Gepost op: Juni 03, 2008, 05:14:13 »

Bedankt voor het antwoord en het verplaatsen, maar cafetaria............het was en is mij niet duidelijk dat ik daar moest zijn en de help die ik aan kan klikken in je antwoord ........daar staat ook niks duidelijk vind ik waar ik moet zijn als ik wat te vragen heb..........ik zal wel te oud worden voor dit soort dingen.........geeft niet, want het schaken vind ik hier erg leuk en fijn...........dus nogmaals bedankt.....MvG.....
Yokozuna
Site Moderator
Paard

Bekijk profiel
« Antwoord #4 Gepost op: Juni 03, 2008, 05:34:20 »

Eigenlijk is het vrij eenvoudig hoor.
Op het forum heb je de drie volgende delen:

Cafetaria
Clublokaal
Schaakclub.net - Online Schaakclub

En de het gebruik ervan, het plaatsen van berichten(= het "posten"), gebeurt als volgt:

..
Waar moet ik posten?

* Gesprek dat niet direct met schaken te maken heeft (zoals o.a. ook de forum spelletjes) -> Cafetaria
    * Alles wat wel met schaken te maken heeft -> Clublokaal
    * Alles wat met Schaakclub.net te maken heeft -> Schaakclub.net kamer
..

Jacobus
Pion
*

Bekijk profiel
« Antwoord #5 Gepost op: Juni 03, 2008, 06:05:44 »

Bedankt, soms ben ik gewoon te snel met lezen........sorry daar voor.......ik las posten en dacht gelijk, dat het ging over files posten........en ik haal ze er wel af, maar mijn upload is te slecht om te "posten"........ach ja nooit te oud om te leren zullen we maar zeggen. Ik schrijf nooi zo veel en lees al helmaal weinig of niks.......misschien moest ik dat toch maar zo nu en dan eeven doen............ Je bent er maar druk mee met mensen zoals ik......... Je gaf een erg goede en duidelijke uitleg, dus nogmaals bedankt.....MvG....
Pagina's: [1]   Omhoog
E-mail dit topic Print
Schaakforum.net  |  Forum  |  Schaakclub.net - Online Schaakclub  |  Topic: Waar kan ik mijn probleem of vraag kwijt....??
Ga naar:  

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte