Praten over schaken Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren

Schaakforum.net  |  Forum  |  Cafetaria  |  Topic: Schaakforum.net - Vernieuwd
Pagina's: [1]   Omlaag
E-mail dit topic Print
Auteur Topic: Schaakforum.net - Vernieuwd  (gelezen 8476 keer)
0 geregistreerde leden en 2 gasten bekijken dit topic.
Geoffrey
Paard

Geslacht: Man

Bekijk profiel WWW
« Gepost op: April 08, 2007, 05:36:11 »

Beste schakers,

Het was dringend tijd om het schaakforum eens op te frissen, bij deze is dat gebeurd...  Lachen

Zoals jullie zien is het forum heel erg vereenvoudigd... op die manier hoef je niet meer te zoeken in een overvloed aan kamers, naar de meest geschikte kamer voor je topic.

Dat is nu heel eenvoudig:

• Gesprek dat niet direct met schaken te maken heeft (zoals o.a. ook de forum spelletjes) -> Cafetaria
  • Alles wat wel met schaken te maken heeft -> Clublokaal
  • Alles wat met Schaakclub.net te maken heeft -> Schaakclub.net kamer

Op deze manier wil ik het forum ook uitnodigender maken voor mensen die geen lid zijn van Schaakclub.net . Tenslotte is iedereen welkom op dit forum!!

Nieuw op dit forum is ook de plug-in die ik inbouwde om een schaakpartij te posten in je topic. Geregistreerde gebruikers kunnen 1 PGN-bestand uploaden, dat dan wordt weergegeven in je topic. (Zo'n PGN-bestand kun je bv. downloaden bij een partij op Schaakclub.net)

Bij een frisse start, hoort volgens mij ook een frisse inhoud... daarom heb ik de oude topics niet meer teruggezet...

Ik hoop dat deze opfrissing gesmaakt kan worden!!

Groeten,

Geoffrey  Knipoog
eminem
Loper
**

that's me!!!

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #1 Gepost op: April 09, 2007, 09:27:19 »

Dit is een goed initiatief, de site begon wat zwaar te worden met al die onderwerpen, het is goed dat het nu ook makkelijker is om te weten waar je je post moet plaatsen.
RasG
Pion
*

Bekijk profiel
« Antwoord #2 Gepost op: April 09, 2007, 09:51:20 »

Ja idd.. ik kom pas sinds kort hier en wat mij opviel was dat er allemaal veel te oude post in t forum stond.. (toernooien die allang afgelopen zijn enzo).. ik hoop iig n leuke tijd hiero te hebben en wens de schaakforumcrew veel succes..

(btw n toernooitje zou leuk zijn)
ricardo425
Loper
**

Meedoen is belangrijker dan winnen.

Bekijk profiel
« Antwoord #3 Gepost op: April 09, 2007, 02:38:25 »

Ja het is wel goed dat het forum eens opgefrist is, maar ik leesde toch nog graag de oude berichtjes die erop stonden. Ik kon er een goede tijd mee doorbrengen en vond soms rubrieken die interressant waren maar nooit verder uitgediept werden. Zoals bijvoorbeeld "een schaakdag of weekend " voor alle leden van schaaknet. Maar allee, het zal nu ook wel héél leuk worden hier op het nieuwe forum, tenslotte zullen dezelfde personen wel terug komen.

Veel schaakplezier en sicces met het nieuwe forum
STER
Pion
*

SCHAKEN IS ONTSPANNING,MAAR OOK INSPANNING

Bekijk profiel
« Antwoord #4 Gepost op: April 10, 2007, 01:52:53 »

Goed gedaan Geoffrey.

Je hebt grote schoonmaak gehouden.

Wat heb je ervoor gebruikt?  Bio Tex Lachen Lachen

SCHAKEN IS ONTSPANNING, MAAR OOK INSPANNING
Thor
Pion
*

Bekijk profiel
« Antwoord #5 Gepost op: April 17, 2007, 10:15:49 »

Wow .... eventjes een viertal weken niet achter mijn pc kunnen kruipen en ik vond het forum niet meer ,na wat zoeken en de link op de schaaksite toch gevonden, inderdaad goed gedaan Geoffrey Lachen .
Ik ga ook terug komen schaken op jouw schaaksite deze vind ik veel aangenamer om te spelen dan op chessmania.

Keep up the good work Cool
« Laatste verandering: April 17, 2007, 10:39:24 door Thor » Gelogd
RasG
Pion
*

Bekijk profiel
« Antwoord #6 Gepost op: April 18, 2007, 05:29:33 »

Ik vind t ook n geweldige site. echt qua schaken t beste wat er is naar mijn mening. Er zijn echter 2 dingen die me erg storen (miss kan ik t zelf ergens veranderen maar ik geloof t niet)
1)aangezien ik graag tussendoor snelschaak speel vind ik t zetten op zich veel te langzaam gaan.. (ook dat ie vraagt of ik .. naar .. wil zetten moet ik eerst op ja duwen)
2)als ik iemand uitdaag voor n 5 min party en hij komt niet direct dan ga ik nog snel ff bij andere partijen kijken maar als diegene dan toch net komt en begint dan is mijn tijd al aant lopen.
Ik weet niet of meer mensen zich hieraan storen maar voor mij mag daar nog wat aan gedaan worden..
Voor de rest.. toppie
Groet Ger

Geoffrey
Paard

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #7 Gepost op: April 18, 2007, 06:38:41 »

1)aangezien ik graag tussendoor snelschaak speel vind ik t zetten op zich veel te langzaam gaan.. (ook dat ie vraagt of ik .. naar .. wil zetten moet ik eerst op ja duwen)

Deze optie kun je uitschakelen via je instellingen. Dit vind je terug in het Hoofdmenu.

2)als ik iemand uitdaag voor n 5 min party en hij komt niet direct dan ga ik nog snel ff bij andere partijen kijken maar als diegene dan toch net komt en begint dan is mijn tijd al aant lopen.

Het is net de bedoeling van een snelschaakpartij dat ze snel gespeeld wordt... dit zou niet het geval zijn mocht je klok enkel lopen als je effectief naar de partij aan het kijken bent...

Maar als je de partij zou verliezen voor je twee zetten hebt gespeeld, dan telt ze niet mee voor de ranking!

Cool
eminem
Loper
**

that's me!!!

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #8 Gepost op: April 19, 2007, 06:13:54 »

inderdaad, dus als je ziet dat je al meer dan een minuut verloren hebt, geef je gewoon op, je verliest er totaal geen ptn mee, ik geef ook soms op als er iemand mij uitdaagt voor zulke partij maar heel lang van zich laat wachten, heb niet super veel geduld, maar ikzelf heb totaal geen problemen met de site, het zit echt prachtig in elkaar, ik zou het niet beter kunnen, programmeren lijkt me echt interessant om te bestuderen maar veel te ingewikkeld, dit laat ik over aan genieën zoals Geoffrey Grijns
Pachira
Pion
*

Bekijk profiel
« Antwoord #9 Gepost op: April 20, 2007, 08:53:38 »

Hoi Geoffrey,

Geleidelijk aan ga ik ook weer terug van chessmania naar schaakclub.net
Ik vind dat je het prima doet! En spelen op schaakclub.net is plezierig!
Ga zo door!  Lachen

Alleen het teamgebeuren op chessmania mis ik op schaakclub.net. Daarvoor blijf ik voorlopig nog maar wel op chessmania.

Groeten,
Pachira
Holland-duck
Loper
**

Bekijk profiel
« Antwoord #10 Gepost op: Mei 27, 2007, 05:25:58 »

Nieuwe ronden nieuwe kansen!
Alles opgeruimt en netjes!

Ik vind het wel een beetje jammer dat het oude forum helemaal verdwenen is, was wel een leuke terugkijk geweest op het verleden van schaakclub.net.

Maar goed, laten we het erophouden: na elk eind is er een nieuw begin!

Allemaal veel schaakplezier toegewenst!

groeten Erwin Grijns
Pagina's: [1]   Omhoog
E-mail dit topic Print
Schaakforum.net  |  Forum  |  Cafetaria  |  Topic: Schaakforum.net - Vernieuwd
Ga naar:  

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte