Praten over schaken Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren

Schaakforum.net  |  Forum  |  Schaakclub.net - Online Schaakclub  |  Topic: Belangrijk bericht aan alle schaakspelers!
Pagina's: [1] 2   Omlaag
E-mail dit topic Print
Auteur Topic: Belangrijk bericht aan alle schaakspelers!  (gelezen 6911 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Geoffrey
Paard

Geslacht: Man

Bekijk profiel WWW
« Gepost op: April 19, 2008, 12:38:47 »

Beste schaakspelers,

Graag wil ik even wat duiding geven bij de acties van de laatste dagen omtrent de regels op Schaakclub.net

Er zijn drie belangrijke regels op de site:

1. Computerhulp is niet toegelaten
2. Meerdere accounts per gebruiker zijn verboden (1 account per gezinslid is wel toegelaten)
3. Spelers op de website moeten elkaar met respect behandelen. Onfatsoenlijk taalgebruik is niet gewenst op deze site.

Overtreden van deze regels kan tot het blokkeren van je account leiden.

De laatste 2 dagen heb ik zelf eens een controle gedaan op regel 2, en blijkt dat toch een heel aantal spelers onder meerdere nicks spelen. Vaak wordt aangegeven dat het daarbij om een soort "probeer"account gaat, waar tijdens het schaken al eens wat meer gedurft mee kan worden gespeeld, zonder dat het eventuele puntenverlies daaraan verbonden consequenties heeft voor de "echte" account.
Op het eerste zich lijkt dit geen probleem, doch leveren dergelijke accounts alleen maar kwantiteit, en helemaal geen kwaliteit aan de site. Bovendien is het gewoon oneerlijk (je doet je voor als iemand anders, terwijl het eigenlijk om dezelfde persoon gaat). Daarom wordt dit ook niet getolereerd op de website.

De betreffende spelers werden geblokkeerd op de site. Bemerk dat regel 2 en regel 3 ook gelden op Schaakforum.net .

Er wordt ook gecontroleerd op regel 1: computerhulp. De analyses gebeuren door het programma Fritz. Wanneer deze voldoende aantonen dat een computer gebruikt werd voor het berekenen van zetten, wordt de betreffende speler ook meteen geblokkeerd op de site.

Ik vind het ergens spijtig dat dit zo moet gebeuren, doch kan valsspelen in geen geval getolereerd worden.

--------------------------------------------------------------------------------

Om de sterke spelers op de site een extra troef in handen te geven om hun sterke spel te verdedigen, heb ik de profielpagina aangepast, zodat voortaan ook officiële ELO-punten kunnen worden aangegeven.

Graag wil ik iedereen met officiële ELO oproepen zijn of haar profiel bij te werken. (Trouwens graag aan iedereen een oproep om je profielpagina bij te werken). Bemerk wel dat je bij het ogeven van je ELO, ook je aansluitingsnummer, je clubnummer en de bond waarbij je bent aangesloten, moet opgeven. Alleen je ELO en de bond verschijnen publiek. Het is niet toegestaan ELO op te geven, als je die niet hebt.
Dit kan een troef zijn voor spelers die, net omwille van hun sterke spel, verdacht worden van computergebruik. Langs de andere kant kan het opgeven van valse informatie ertoe leiden dat je direct wordt geschorst op de site... tja, anders heeft deze optie weinig zin natuurlijk.

Verder graag een oproep naar iedereen om zijn of haar profiel bij te werken! Het is jouw identiteit op de website!!

--------------------------------------------------------------------------------

Spelers die onder meerdere nicks hebben geregistreerd, kunnen dit rechttrekken door hun andere accounts zo snel mogelijk terug te verwijderen of door op de link 'Heractiveer je account' in het Hoofdmenu te klikken (zonder daarna de betreffende account(s) ook effectief te heractiveren).

Dit gezegd zijnde kan het schaken op Schaakclub.net weer volop verder gaan!!  Knipoog

Groeten,

Geoffrey
Ronald
Pion
*

Bekijk profiel
« Antwoord #1 Gepost op: April 19, 2008, 08:11:10 »

Hallo Geoffrey,

Een heel goede zet van je, ik erger mij al heel lang aan diegenen die zich laten helpen door een computer EN diegenen die vals spelen en dan weer onder een andere naam starten.
Prima gedaan !

Ronald
maxiache
Pion
*

Bekijk profiel
« Antwoord #2 Gepost op: April 19, 2008, 09:40:03 »

Goeie zet! Dit zal heel wat frustraties voorkomen.
Yvonne
markeparkje
Pion
*

Bekijk profiel
« Antwoord #3 Gepost op: April 19, 2008, 10:49:51 »

Hoi Geoffrey,

Als ik KBSB aanvink en bevestig zie ik toch nog KNSB staan bij mijn profiel,
kan U dat even nakijken?

Dank bij voorbaat

Mark
ghschilder
Pion
*

Bekijk profiel
« Antwoord #4 Gepost op: April 19, 2008, 11:54:15 »

Het is misschien voor deze mensen een belangrijk gevoel om op die manier zich zelf te strelen
niet goed te praten
Maar nodig voor hun zelfvertrouwen
ik denk niet te veel aandacht,gaat van zelf weer over
wel aan pakken ook voor hun beter
Ger Beschaamd

Geoffrey
Paard

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #5 Gepost op: April 19, 2008, 12:05:29 »

Hoi Geoffrey,

Als ik KBSB aanvink en bevestig zie ik toch nog KNSB staan bij mijn profiel,
kan U dat even nakijken?

Dank bij voorbaat

Mark

Foutje weggewerkt... Lachebek

Bedankt voor het aanvullen van je profiel!
eminem
Loper
**

that's me!!!

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #6 Gepost op: April 19, 2008, 12:27:17 »

Idd, zeer goed gedaan van je Geoffrey!!!
Ik hoop dan ook dat de computergebruikers snel gebanned worden en dat ook de mensen die twee accounts heeft, het toegeeft er meer dan één te hebben en ze dan ook te verweideren...
mvg,
simon
ricardo425
Loper
**

Meedoen is belangrijker dan winnen.

Bekijk profiel
« Antwoord #7 Gepost op: April 19, 2008, 06:00:19 »

Ja Geoffry, dat is de oplossing om het hier gezellig te houden zoals het hoort. Al moeten de club en teamleiders ook alles aanpassen, maar dat heb ik er graag voor over.
WildePostduve
Pion
*

Bekijk profiel
« Antwoord #8 Gepost op: April 19, 2008, 06:06:51 »

100% mee eens
scoubidou92003
Pion
*

Bekijk profiel
« Antwoord #9 Gepost op: April 20, 2008, 12:33:23 »

en wat als die persoon onschuldig is weet je het zo zeker
Vincent-hanff
Gast
« Antwoord #10 Gepost op: April 20, 2008, 12:58:27 »

Als hij ervan verdacht wordt, zullen ze vast zijn ELO enz opvragen, als die gemiddeld is, ga je geen supergeniale zetten maken.
Als hij 2300 ofzo is, dan weet je dat hij een  goede speler is.
jivago
Loper
**

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #11 Gepost op: April 20, 2008, 02:30:02 »

Een goed besluit maar in ons team heeft plots speler toreador opgegeven of had hij een dubbel account?3 partijen zonder 1 zet spijtig voor onze team punten maar ja reglement is reglement en zo moet dat blijven.

CJ

Best regards CJ
Vincent-hanff
Gast
« Antwoord #12 Gepost op: April 20, 2008, 04:48:15 »

er moeten minstens drie zetten gedaan worden voordat de partij invloed heeft op de punten
jivago
Loper
**

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #13 Gepost op: April 21, 2008, 02:57:04 »

Ok dan maakt dat niet veel uit.Goed zo

Best regards CJ
scoubidou92003
Pion
*

Bekijk profiel
« Antwoord #14 Gepost op: April 22, 2008, 10:53:18 »

hoe kunt je eigenlijk zien als iemand een computerhulp gebruikt of niet,of als er iemand met meerdere nicks speelt het kan een grote familie zijn die speelt
Pagina's: [1] 2   Omhoog
E-mail dit topic Print
Schaakforum.net  |  Forum  |  Schaakclub.net - Online Schaakclub  |  Topic: Belangrijk bericht aan alle schaakspelers!
Ga naar:  

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte