Praten over schaken Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren

Schaakforum.net  |  Forum  |  Schaakclub.net - Online Schaakclub  |  Topic: overzicht suggesties
Pagina's: [1]   Omlaag
E-mail dit topic Print
Auteur Topic: overzicht suggesties  (gelezen 3836 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Yokozuna
Site Moderator
Paard

Bekijk profiel
« Gepost op: April 17, 2008, 07:35:22 »

Heb geprobeerd een lijst te maken van alle totnogtoe gemaakte voorstellen om de site te verrijken. Zie hieronder wat het resultaat is. Zal de lijst zowat up to date proberen te houden. Blijf maar gerust komen met nieuwe suggesties of reacties op de reeds bestaande.

A) algemene features
1) mailing van afgelopen partijen : elk afzonderlijk of in groep, al dan niet automatisch
2) openingendatabase (X eerste zetten) opbouw (wie weet vinden we hier wel een "superopening" uit)..toegankelijk maken met statistieken van frekwentie en partijverwijzingen
3.A) tijdstip- en tijdsduurvermelding per zet en per partij als (persoonlijke) optie
3.B) voor de partijen zonder tijd registratie gemiddelde speelsnelheid per zet en/of per partij..tijd (of appreciatie "pure blitzer", "snel", "traag", "oertraag", "slak" etc) zichtbaar voor iedereen, zo heb je een idee als je iemand uitdaagt van de "wachtijd" tussen zetten
4) mogelijkheid tot blijvend online opslaan van een aantal partijen die m'n wil bijhouden/ kunnen tonen
5.A) mogelijkheid om posities in te laden & op te slaan (positie 1,2,..tot max 10 bvb) en daarvan een uitdaging kunnen lanceren..de tegenstrever ziet de positie en aanvaard of verwerpt zoals gewoonlijk
5.B) tornooien of tornooirondes met vastgelegde startposities, bvb zet 3 voor wit in de "hoofdvariante" vd orang oetang, of rechtstreeks ie interessant midden of eindspel (ikzelf bvb speel heel weinig eindspelen, zo zou het toch lukken!)
6) mogelijkheid om andermans partijen te markeren die je wil volgen
7) optie om alle partijen sinds het begin in bloc op te vragen (CD per post of download)
8 ) een kleurtje/tag maken die mensen kunnen aanzetten wanneer ze (ook) willen snelschaken (dit is de enige vorm die ik afwijs, aangezien het concept vd site ben ik waarschijnlijk niet de enige..zo weet de snelschaker wie hij al dan niet mag uitnodigen)
9) grafische historiek elo klassementen
10) voting buttons voor alle partijen, wat twee "tops" geeft, eentje voor diegene die nog bezig zijn en eentje voor de anderen..laat toe een soort klassement te maken met mooist gespeelde partijen op de site
11) statistieken win/verlies/remise per opponent
12) mogelijkheid tot plaatsen van een appreciatie van, de positie bij zijn eigen partijen, rode kleurcode zou dan in een oogwenk de "delicate" partijen laten uitspringen waar appreciatie negatief, andere zouden groen zijn
13) mogelijkheid tot aanduiden fase (opening, midden, eindspel) van z'n eigen partijen ..indien je vandaag alleen eindspelen wil doen kan je die er makkelijk uitpikken dan bvb
14) mogelijkheid om rechstreeks berichtje te versturen naar persoon tegen wie men speelt of al gespeeld heeft uit het partijenoverzicht (met daar ook enveloppe ofzo als je een berichtje hebt)
15) afluitberichtvenstertje in te vullen als de partij stopt (idd heb vaak de verassing dat de partij opeens "weg" is zonder een woordje)..eventueel met dropdownmenu met voorgetypte zinnetjes als 'proficiat!', 'revanche?', 'domme flater van me', etc etc..of vrije tekst natuurlijk
16) spelers met elo 1500 die nog geen partij beïndigd hebben laten verschijnen in het algemeen Klassement (zo kan m'n op z'n naam klikken en eventueel andere lopende partijen volgen..vindik altijd leuk)
17) spelers met elo 1500 die nog geen partij beïndigd hebben laten verschijnen in het deelklassement : ofwel bij "Klassement C (<20 partijen)" toevoegen, ofwel "klassement D(nog geen partij beeindigd)" aanmaken (dit kan m'n vandaag ook zien in het gedeelte "uitdagingen" maar hier zou gemakkelijker zijn)
18) alle uitdagingen (met kleurvermelding) kunnen zien op een centrale plaats, zoals de actieve partijen (bedankt aan muziek2006)
19) vertaling site naar engels/frans en de taal laten kiezen via een "switch"
20) alles op 1 scherm zetten of mogelijkheid inbouwen zodat spelers het zo kunnen hebben (chat is wat "verborgen" nu)
21) "betrouwbaarheidpercentage" invoeren wat bijhoudt hoeveel partijen je al dan niet op een normale manier hebt beeindigd (= niet op tijd verloren of niet meer dan 2 weken zonder zetten)..percentageteller kan eventueel gebruikt worden als toelatingsvoorwaarde voor tornooien (ipv de manuele blacklist)
22) optionele "fairplayoptie" invoeren voor tijdspartijen (het idee is dat een deel van je tijd kan gebruikt worden door de tegenstander tot je deze zelf nodig hebt..dan wordt ze nog eens definitief herverdeeld)
23) 15-minutenregel aanpassing zodanig dat dze pas actief wordt wanneer de speler er een automatisch "alarmbericht" van gekregen heeft en hij dit heeft gelezen..dit om slechte verrassingen te voorkomen
24) 2 weken zonder zet regel schijnt verschillende spelers te irriteren indien hier veelvuldig van gebruik wordt gemaakt + vraag naar vakantiestatus komt constat terug..oplossing voor beide zou kunnen zijn de 2-wekenregel te schrappen en vervangen door een "timeout"-optie (van een paar dagen bvb) toe te voegen bij de uitdaging en een éénmalige "vakantiestatus" inbouwen die tot 1 maand afwezigheid ofzo toelaat ("historisch" wordt het id zomervakantieperiode reeds 3 weken ipv 2)
25) remiseaanbod pas mogelijk maken "na" gezet te hebben zoals in het "echte" FIDE reglement
26) einde partij meldingen detailleren..vandaag alleen maar "schaakmat"/"opgegeven"/"remise" terwijl ook "verloren op tijd" vaak gebeurd ("gewoon" tijd opgebruikt, of de 15-minutenregel, of de 2-weken zonder zetregel)

B) clubfeatures
1) mogelijkheid geven aan clubleader om vanuit clubgedeelte in een klik alle leden of een aantal te selecteren en een bericht te sturen (om een tornooi aan te kondigen/te "finetunen" waarschijnlijk)
2) mogelijkheid om clubgedeelte los te maken van de rest van de site zodat het keliner is en n een site kan geintegreerd worden
3) indien lid opstapt of uit de club gezet wordt (om welke reden dan ook) partijen laten uitspelen én laten meetellen voor klassement opdat deze zou worden uitgespeeld..enige (eventuele) uitzondering: ban
4) paringen en resultaten laten verschijnen al is de partij niet meer online/herspeelbaar..zo weet de clubleider gemakkelijk hoe de zaken staan..anders moet hij constant noteren
5) mogelijkheid om een soort tornooi te kiezen welke dan "automatisch" wordt beheerd door de site (en eventueel manueel kan gecorrigeerd worden moest het nodig zijn..vandaag lijkt alles manueel, of vergis ik me?)..zwitsers, KO, gesloten, ..combinaties ervan..
6) doorgeefschaak toevoegen als "tornooi" optie? (lijkt moeilijk te realiseren maar indien er stukjes code beschikbaar zouden zijn..)
7) duotornooien toevoegen als "tornooi"optie (project zie chesspub club!)

C) teamfeatures
1) mogelijkheid geven aan teamleader om vanuit teamgedeelte in een klik alle leden of een aantal te selecteren en een bericht te sturen (om een match te regelen waarschijnlijk)
2) invoering van een "competitie" van vast aantal spelers en matchen tussen de teams met bepaalde (te définieren) "regels"
3) beperking invoeren in de tijd op aantal maal dat je van team kan veranderen
4) mogelijkheid preview paringen match voor clubleider alvorens te aanvaarden (zo voorkom je een match van een "team" van 1 speler tegen een team van 15 spelers bvb..) en eventueel een limiet van 2 of 3 partijen per match per speler instellen
5) indien lid opstapt of uit het team gezet wordt (om welke reden dan ook) partijen laten uitspelen én laten meetellen voor klassement opdat deze zou worden uitgespeeld..enige (eventuele) uitzondering: ban
6) vraag om (zoals voor de clubs) de optie niet (meer) te geven aan de speler om zichzelf uit te schrijven
« Laatste verandering: April 17, 2008, 08:20:24 door Yokozuna » Gelogd
jivago
Loper
**

Geslacht: Man

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #1 Gepost op: April 18, 2008, 03:35:03 »

Wat ik ook nuttig vind is dat je in de leden lijst kunt zien of een bepaald lid al een team heeft of niet moest dat ergens al vermeld staan graag even de link.
bedankt CJ

Best regards CJ
ricardo425
Loper
**

Meedoen is belangrijker dan winnen.

Bekijk profiel
« Antwoord #2 Gepost op: April 18, 2008, 03:40:59 »

Wat ik ook nuttig vind is dat je in de leden lijst kunt zien of een bepaald lid al een team heeft of niet moest dat ergens al vermeld staan graag even de link.
bedankt CJ
Wanneer je kijkt naar het profiel van een bepaalde speler staat dit erbij
muziek2006
Pion
*

Bekijk profiel
« Antwoord #3 Gepost op: April 24, 2008, 01:47:20 »

Ik weet niet wat de planning is voor het implementeren van bovenstaande punten. Persoonlijk zou ik het wel fijn vinden als de optie vakantie status er in ieder geval voor de zomervakantie is, aangezien ik zojuist een vakantie voor 23 dagen heb geboekt.  Cool
Yokozuna
Site Moderator
Paard

Bekijk profiel
« Antwoord #4 Gepost op: April 24, 2008, 02:07:13 »

Van de bovenstaande lijst is niets "gepland". Het zijn enkel voorstellen die gedaan geweest zijn. Nu staat het vrij aan de webmaster ze al dan niet te implementeren. De lijst dient, zoals in de titel staat, om een gecentraliseerd overzicht te hebben ipv 50 verschillende topics.
muziek2006
Pion
*

Bekijk profiel
« Antwoord #5 Gepost op: April 24, 2008, 03:32:53 »

Ok, begrijpelijk, nou in dat geval vind ik punt 24 gewoon een erg goed voorstel, wat mooi zou zijn als dat voor de huidige zomervakantie is geimplementeerd Tong en anders is het hopen op goodwill van tegenstanders... :S
rachs
Pion
*

Bekijk profiel
« Antwoord #6 Gepost op: September 17, 2010, 10:51:05 »

Het zou aantrekkelijk zijn als er bij de uitdagingen komt te staan wanneer iemand je heeft uitgedaagd en of deze persoon op dat moment on-line is. Anders accepteer je een uitdaging en kun je vervolgens dagen gaan zitten wachten op de eerste zet
GJDV
Pion
*

Bekijk profiel
« Antwoord #7 Gepost op: September 28, 2010, 08:49:33 »

Er is op deze site voor alle spellen maar één rating. (behalve clubspellen). Dit betekent dat als ik een snelschaakpartij verlies dat dan mijn totale rating naar beneden gaat, terwijl die twee niet veel met elkaar te maken hebben. Het lijkt mij handig om voor het live schaken en snel schaken een andere rating te hebben dan het schaken met dagen als tijdsduur.
Dylan
Toernooileider
Loper

Bekijk profiel
« Antwoord #8 Gepost op: September 28, 2010, 10:48:41 »

Dan speel je je snelschaakpartijen toch gewoon ZONDER "meetellen" voor rating ?

Je hoeft niet altijd alles te verklaren want voor je het weet verklaar je elkaar de oorlog
madelief
Pion
*

Bekijk profiel
« Antwoord #9 Gepost op: Oktober 30, 2010, 11:41:41 »

kan iemand mij vertellen waar ik de puntentelling kan vinden?

madelief
aadvermeulen
Pion
*

Bekijk profiel
« Antwoord #10 Gepost op: Februari 12, 2011, 05:04:53 »

Het zou erg gemakkelijk zijn als er een analyse modus aangezet kan worden zodat bij het "denken " over moeilijke zetten niet een bord erbij genomen hoeft te worden.
sovnor
Gast
« Antwoord #11 Gepost op: Februari 17, 2011, 02:02:20 »

Er werd mij gevraagd of het mogelijk is om partijen aan te maken met een tijdslimiet per zet per speler ipv een tijdsliet per partij, dus vraag ik hier even of daar soms al over nagedach is om dit in een volgende versie mee te nemen.

Groeten
Sovnor
ChessTies
Pion
*

Bekijk profiel
« Antwoord #12 Gepost op: Augustus 30, 2011, 05:36:59 »

Gebeurt er ook iets met die suggesties?,
ChessTies
Pagina's: [1]   Omhoog
E-mail dit topic Print
Schaakforum.net  |  Forum  |  Schaakclub.net - Online Schaakclub  |  Topic: overzicht suggesties
Ga naar:  

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte