Praten over schaken Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren

Schaakforum.net  |  Forum  |  Schaakclub.net - Online Schaakclub  |  Topic: UITSCHRIJVEN TIJDENS LOPENDE TEAMWEDSTRIJDEN.
Pagina's: 1 [2]   Omlaag
E-mail dit topic Print
Auteur Topic: UITSCHRIJVEN TIJDENS LOPENDE TEAMWEDSTRIJDEN.  (gelezen 3375 keer)
0 geregistreerde leden en 2 gasten bekijken dit topic.
ellen123
Pion
*

Bekijk profiel
« Antwoord #15 Gepost op: April 15, 2008, 08:49:12 »

De uitleg van onze webmaster houdt vrijheid blijheid in en dat is toe te juichen, echter, het houdt ook in dat eenieder die tijdens een teampartij op achterstand komt gewoon zonder consequenties zijn of haar partij kan opgeven door zich uit te laten schrijven, de tegenstander die misschien een goeie pot speelt, blijft net zoals zijn of haar team met lege handen achter! Een Teampartij is dus in potentie altijd een partij zonder rankingconsequenties en wanneer we dat allemaal prima vinden is er niks op tegen!
Op andere schaaksites en ik bezoek er regelmatig een stuk of tien, is het gebruikelijk dat de uitkomst van een Teampartij consequenties heeft voor de ranking van het Team en voor de individuele speler, op die manier geef je niet zo snel op!

Maar wat ik nog het belangrijkste vind is dat ook al ben je boos of teleurgesteld op je teamleider, op je teamleden, op de webmaster, op de hele wereld van mijn part, zomaar opgeven is respectloos naar je tegenstander, wanneer je een team wilt verlaten dan kan dat uiteraard, maar eerst dien je je teampartijen netjes af te wikkelen uit respect voor je tegenstander!
Schaken is misschien niet meer voor Koningen, maar wel voor Dames en Heren, laten we ons daar naar gedragen!
Yokozuna
Site Moderator
Paard

Bekijk profiel
« Antwoord #16 Gepost op: April 15, 2008, 09:01:54 »

...Als iemand zich niet langer kan vinden in het beleid van een club of team, dan vind ik het vrij normaal dat deze speler het team terug kan verlaten... er zullen in zo'n geval altijd actieve teampartijen zijn, daar kan je niet vanonder. Het lijkt me ook logisch dat wanneer een speler het team verlaat, zijn actieve teampartijen niet langer meetellen voor de teamranking, want de speler is niet langer lid van het team. De betreffende partij wordt dan omgevormd tot een "gewone" partij buiten de ranking, omdat het wel eens kan zijn dat je net een mooie pot aan het spelen was, dan gaat die niet zomaar verloren (anders dan wanneer ik bruutweg de partijen zou verwijderen). Omdat het een partij buiten de ranking wordt, staat het de spelers volledig vrij dat partij toch op te geven, dan wordt ze toch niet meegeteld....

Dit is wel netjes! Dus laten we samenvatten:
1. bloed zweet en tranen gaan niet verloren want partij wordt "vriendschappelijk" voortgespeeld
2. teamranking bestaat hier vandaag (nog) niet echt
3. de teamleader beslist uiteindelijk wie lid wordt en wie in een match speelt (zoals de trainer in een voetbalploeg)

Zolang niet iedereen constant zit in en uit te schrijven is het dus dik in orde wat mij betreft..indien dit wel moest gebeuren (of als "voorzorgsmaatregel")  kan m'n idd de uitschrijfopties wijzigen zodat deze alleen voor de teamleader beschikbaar is. Deze zal dan waarschijnlijk alleen na beeindigen actieve matchpartijen uitschrijven. Maar wat voor "waarde" heeft dit dan nog? Een speler die niet meer wenst lid te zijn van een team moet dan verderspelen voor dat team..in het ergste geval laat hij zich verliezen. Als er dan toch een beperking moet komen zou ik deze plaatsen op het aantal keer dat m'n zich kan uitschrijven uit teams. Vb max 1 maal/3 of 6 maand
ellen123
Pion
*

Bekijk profiel
« Antwoord #17 Gepost op: April 15, 2008, 09:12:09 »

"1. bloed zweet en tranen gaan niet verloren want partij wordt "vriendschappelijk" voortgespeeld"

Dan moet dat op zijn minst wel gebeuren!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Yokozuna
Site Moderator
Paard

Bekijk profiel
« Antwoord #18 Gepost op: April 15, 2008, 09:21:23 »

Ah ok partij werd niet uigespeeld. Nu snap ik beter de frustratie.

Ik kan me moeilijk inbeelden dat zoekersweb (om hem niet te noemen) én een probleem heeft met z'n ex-teamleader én met jou Ellen. Of dat zou dan echt wel toeval zijn. Eerder dat hij alleen rankingpartijen speelt ofzo.

Wel, misschien nog iets anders bijverzinnen dan: partijen die bezig zijn wanneer je uit een team stapt worden ipv zonder ranking in het team, verplaatst en mét algemene ranking in het algemene gedeelte verdergezet?
ellen123
Pion
*

Bekijk profiel
« Antwoord #19 Gepost op: April 15, 2008, 09:23:28 »

Het is niet 1, maar gaat om 2 partijen die niet zijn uitgespeeld en mij lijkt het het beste om zo'n partij om te zetten in een individuele partij met ranking, ook niet chique, maar wel beter te accepteren!
Pagina's: 1 [2]   Omhoog
E-mail dit topic Print
Schaakforum.net  |  Forum  |  Schaakclub.net - Online Schaakclub  |  Topic: UITSCHRIJVEN TIJDENS LOPENDE TEAMWEDSTRIJDEN.
Ga naar:  

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte