Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
Schaakforum.net
|
Forum
|
Schaakclub.net - Online Schaakclub
| Topic:
UITSCHRIJVEN TIJDENS LOPENDE TEAMWEDSTRIJDEN.
Pagina's: [
1
]
2
Omlaag
« vorige
volgende »
Auteur
Topic: UITSCHRIJVEN TIJDENS LOPENDE TEAMWEDSTRIJDEN. (gelezen 3375 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
dilleke
Pion
«
Gepost op:
April 14, 2008, 09:40:23 »
Hallo.
Teamleden - Teamleiders.
ik wil even het volgende melden, in een bepaalde Teamwedstrijd gebeurd het volgende.
Iemand laat zich door zijn Teamleider uitschrijven tijdens dat de teamwedstrijd nog bezig is.
Persoonlijk vind ik het volgende daarover...
Uitschrijven mag van mij, maar niet zonder consequenties en wanneer de
partijen dan als normale partijen verwerkt worden dan moet dat voor de
individuele spelers ratingconsequenties hebben en wanneer dat niet
gebeurt dan wordt degene die opgeeft bevooroordeeld boven de winnaar.
is dat fair? nee, dat is het niet!
Zo is het niet moeilijk, het teamlid mag onder geen enkele reden zich kunnen uitschrijven, en de Teamleider die de opdracht krijgt van een van zijn spelers, moet eerlijk zijn en dat niet toelaten.
Van de Teamleider word verwacht voldoende kennis te hebben, en eerlijk te zijn om daar niet aan mee te doen.
Als dit kan en mag , dan gaat ieder teamlid en teamleider er gebruik van maken.
Ik vind totaal ongehoord wat er is gebeurd. Jammer voor het team die partijen ziet verdwijnen, en geen punten bij krijgt.
«
Laatste verandering: April 15, 2008, 06:59:22 door dilleke
»
Yokozuna
Site Moderator
Paard
Re: UITSCHRIJVEN TIJDENS LOPENDE TEAMWEDSTRIJDEN.
«
Antwoord #1 Gepost op:
April 14, 2008, 10:25:07 »
Tja, ik vind het eerder jammer voor de spelers die energie in de partij staken en ze dan opeens "floep" zien verdwijnen dan voor de punten.
Vooral daar op dit moment de team-matchen niet echt in een team-klassement uitmonden.
Is misschien geen slecht idee maar niet zo makkelijk toepasbaar vandaag de dag om verschillende redenen.
1. verschillend aantal leden per team ..en dus verschillend aantal partijen per match
2. de uitdagingen zijn vrij..en dus kan team A 10 wedstrijden spelen en team B maar 2 misschien..de bekomen totaalscores kun je moeilijk vergelijken dan
3. het aantal leden in een team zelf kan ook al varieren
4. ..andere..
Mogelijke "oplossingen" indien m'n er toch echt een teamklassement van wil maken:
1. gewoon bijhouden hoeveel matchen gewonnen/verloren/gelijk
2. een "officiele" competitie maken
3. de teams tot X aantal spelers beperken
4. ..andere..
Eric
Pion
«
Antwoord #2 Gepost op:
April 14, 2008, 10:44:07 »
Hey
ik vind het jammer dit te moeten lezen.
dacht is maar internet schaak ( Fun ) dacht ik. , maar we zien een mens kan zich er aan mispakken he!!
We zien nu terug, grote spelers zijn niet altijd eerlijk, maar goed zijn naam onthouden.
En op onze persoonlijke zwarte lijst zetten
hou jullie schaaks ( t'schaakske ) jullie komen of zijn aan de top leiders in teamspelen???
zoekersweb
Bestuur
Pion
«
Antwoord #3 Gepost op:
April 14, 2008, 11:14:00 »
Beste Schakers,
Ik reageer ook even op dit bericht om duidelijkheid te scheppen en er voor te zorgen dat dit verhaal geen eigen leven gata leiden. Met name de verwijten aan mijn kant zijn niet terecht.
Ik heb de teampartijen gisteren opgegeven. (dit is iets wat volgens mij gewoon mag en niet onsportief is, helaas denken anderen daar anders over.) Ik heb me ook uitgeschreven uit het team 't schaakse. Ik heb daar zo mijn redenen voor, maar deze zijn voor dit onderwerp niet relevant.
Dat er vervolgens hierdoor geen punten worden bijgeschreven daar kan ik niks aan doen. Het lijkt me dat dit te maken heeft met de inrichting van deze website. Kort en goed, leg je problemen neer bij de website beheerder die hier over gaat en ik niet.
Ik wil net als iedereen hier met plezier schaken en dat is ook waarom ik hoofdsponsor ben geworden.
Ik ga er van uit dat het hiermee voor iedereen duidelijk is wat er gebeurt is en dat ik het niet heb gedaan om punten te ontlopen of ui onsportiviteit.
Groeten
Zoekersweb
jivago
Loper
Geslacht:
«
Antwoord #4 Gepost op:
April 14, 2008, 11:20:15 »
Iemand die uitschrijft bij een team kan dus niet, de enige die dit wel kan is de teamleader zelf, wanneer je bereid bent om teammate te worden kies je voor dat team en dat vraagt van jou je volledige inzet voor je team en je medespelers,diegene die dat heeft klaargekregen moest zich schamen.Ik ben van plan om een reglement te maken inzake team play.Geloof me wanneer je daar mee akkoord gaat zul je alle respect verdienen van je teammates en je team captain.Een voorbeeld zal ik geven verliezen bij time out kan niet dan ga je er uit!!En wat betrefd het kiezen van manschappen daar moet resoluut een verandering inkomen.Ik ben van mening als ik een team uitdaag dan beslis ik welke spelers, en de tegen partij kan dit aanvaarden door hun spelers te kiezen dan is het nog aan mij om dit te aanvaarden aangaande de rating.Dit zijn maar enkele voorstellen of gedachten.Ik heb jaren coach en trainer geweest van sport groepen weet ge, en wanneer je in een team wil terechtkomen moet je door een cirkel de cirkel is gesloten tot je word opgenomen in die cirkel en dan beslis je om in die cirkel te blijven of er beter niet in te stappen dat is pas TEAMGEEST!Want dan ben je plots een kleine familie en dan wil je ook dat die groeit zo hoort dat en zo moet dat blijven slechterikken bestaan niet in een team!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Onthou dit laatste en je kan bouwen aan een eenheid waar je trots op bent!!!!!!!!!
MVG Groetjes CJ
Best regards CJ
jivago
Loper
Geslacht:
«
Antwoord #5 Gepost op:
April 14, 2008, 11:31:32 »
::)Aan allen die dit willen lezen!
Probeer eens mijn reaktie te lezen op het forum aangaande dit voorval en even mijn gedachten te volgen dan zul je al veel begrijpen hoe ik in elkaar zit en wat ik zoal over teamwork bedoel en verlang ok?
Er zitten dus ook wel veel fouten in die hier kunnen verbeterd worden maar mijn lof gaat nog altijd naar de webmaster die ontzettend veel werk steekt in deze site want dat is zeker niet eenvoudig!!!!!!!!!!
MVG CJ
Best regards CJ
zoekersweb
Bestuur
Pion
«
Antwoord #6 Gepost op:
April 14, 2008, 11:34:30 »
ik snap je reaktie, echter ik kom me gewoon uitschrijven, middels een knop op de teamsite. Had er de teamleider niet voor nodig.
Nogmaals ik had mijn redenen voor mijn uitschrijven en die hebben alles met de teamleider van dit team te maken. Dat staat los van mijn teamgeest. Voor de begripsvorming, ik heb vele jaren achtereen in een team gespeeld bij een schaakclub!
dilleke
Pion
«
Antwoord #7 Gepost op:
April 14, 2008, 11:42:43 »
U kan zich niet zelf uitschrijven,dat geeft teamleider me zelf bevestigd dat hij u uitschreef op aandringen van jou te wege.
Hier zijn eigen geschreven berichtje, van eminien...
Eminem
Hij had me persoonlijk gevraagd geen lid meer van m'n team te zijn en
ik heb dat dan ook gerespecteerd...vervolg eminien
Eminem
Het gaat er dus over dat sommige spelers zich uitschrijven uit het
team waardoor het andere team geen punten krijgen voor de partijen die
ze normaal nog moesten afwerken, of heb ik het mis :s?
«
Laatste verandering: April 14, 2008, 11:47:45 door dilleke
»
Geoffrey
Paard
Geslacht:
«
Antwoord #8 Gepost op:
April 14, 2008, 11:47:18 »
Citaat van: zoekersweb op April 14, 2008, 11:14:00
Beste Schakers,
Ik reageer ook even op dit bericht om duidelijkheid te scheppen en er voor te zorgen dat dit verhaal geen eigen leven gata leiden. Met name de verwijten aan mijn kant zijn niet terecht.
Ik heb de teampartijen gisteren opgegeven. (dit is iets wat volgens mij gewoon mag en niet onsportief is, helaas denken anderen daar anders over.) Ik heb me ook uitgeschreven uit het team 't schaakse. Ik heb daar zo mijn redenen voor, maar deze zijn voor dit onderwerp niet relevant.
Dat er vervolgens hierdoor geen punten worden bijgeschreven daar kan ik niks aan doen. Het lijkt me dat dit te maken heeft met de inrichting van deze website. Kort en goed, leg je problemen neer bij de website beheerder die hier over gaat en ik niet.
Ik wil net als iedereen hier met plezier schaken en dat is ook waarom ik hoofdsponsor ben geworden.
Ik ga er van uit dat het hiermee voor iedereen duidelijk is wat er gebeurt is en dat ik het niet heb gedaan om punten te ontlopen of ui onsportiviteit.
Groeten
Zoekersweb
Ik treed Zoekersweb hier bij... het staat leden inderdaad vrij om het team terug te verlaten, ook al is dit niet altijd even leuk voor de andere teammates.
De basisidee op Schaakclub.net is altijd al geweest dat iedereen zoveel mogelijk vrijheid krijgt, want tenslotte gaat het hier inderdaad "maar" om een Internet schaakclub, die in eerste instantie dient als leuke ontspanning. Een online schaakclub die altijd open is, en waar je altijd terecht kunt voor een leuke pot!
Als iemand zich niet langer kan vinden in het beleid van een club of team, dan vind ik het vrij normaal dat deze speler het team terug kan verlaten... er zullen in zo'n geval altijd actieve teampartijen zijn, daar kan je niet vanonder. Het lijkt me ook logisch dat wanneer een speler het team verlaat, zijn actieve teampartijen niet langer meetellen voor de teamranking, want de speler is niet langer lid van het team. De betreffende partij wordt dan omgevormd tot een "gewone" partij buiten de ranking, omdat het wel eens kan zijn dat je net een mooie pot aan het spelen was, dan gaat die niet zomaar verloren (anders dan wanneer ik bruutweg de partijen zou verwijderen). Omdat het een partij buiten de ranking wordt, staat het de spelers volledig vrij dat partij toch op te geven, dan wordt ze toch niet meegeteld.
Samengevat: schaken moet hier wel leuk blijven, voor iedereen!! Schaakclub.net biedt in de eerste plaats de mogelijkheid om een leuke pot te schaken, als ontspanning na een drukke werk- of schooldag. ALLEEN voor die mensen die iets meer of extra willen zijn er de Sitetoernooien
(fantastisch goed georganiseerd door Dylan en Smashing die er toch maar even een deel van hun vrije tijd in stoppen!! En ook graag even een bedankje aan Yokozuna die hier prachtige Excel sheets ter beschikking stelt aan iedereen!)
de clubs en de teams. De leiding van de clubs en teams laat ik vrij aan de mensen die de betreffende club en team leiden. Iedereen zijn eigen visie en mening, en als "gewone" schaker vind je zeker een team of club waar je jezelf in kunt vinden! Ik ga me als webmaster NIET bemoeien met de leiding van de teams en de clubs. Zoals gezegd, wie zich niet kan vinden in de leiding, het staat iedereen vrij zich terug te trekken!
Graag een oproep om de gemoederen te laten bedaren, en terug de draad op te nemen en verder te gaan met een leuke schaakpartij!
zoekersweb
Bestuur
Pion
«
Antwoord #9 Gepost op:
April 14, 2008, 11:47:31 »
uitschrijven uit een club kan niet nee, maar uit een team wel. Heb het gisteren nog gedaan, dus dat gaat wel.
dilleke
Pion
«
Antwoord #10 Gepost op:
April 15, 2008, 12:00:14 »
Heb het laatste bericht betreurend gelezen, en zoals verwacht ongelijk gekregen. Blijven strijden, u teamleider zelf ongelijk geven.. oke ben het moe. doe maar zo verder.
ga je goed namens orient -express.
veel succes verder....maar droevig voor Ellen ...
sorry voor onze eerste uitlating, is logisch trouwens zo iedereen kan het doen zoals zoekersweb deed , u zal iets moeten voorzien in de toekomst om dit slecht voorbeeld van hem..tegen te houden anders word het na-apen...
bey
«
Laatste verandering: April 15, 2008, 12:09:32 door dilleke
»
zoekersweb
Bestuur
Pion
«
Antwoord #11 Gepost op:
April 15, 2008, 12:12:21 »
er staat gewoon een button op de teamsite om je uit te schrijven. Is het nou zo moeilijk. Hij is trouwens niet mijn teamleider.
Aan je bericht te zien heb je niks begrepen van wat ik bedoeld heb. Jammer
dilleke
Pion
«
Antwoord #12 Gepost op:
April 15, 2008, 12:20:07 »
Citaat van: zoekersweb op April 15, 2008, 12:12:21
er staat gewoon een button op de teamsite om je uit te schrijven. Is het nou zo moeilijk. Hij is trouwens niet mijn teamleider.
oke oke oke.
dilleke
Pion
«
Antwoord #13 Gepost op:
April 15, 2008, 12:20:45 »
Citaat van: dilleke op April 15, 2008, 12:20:07
Citaat van: zoekersweb op April 15, 2008, 12:12:21
oke oke oke. dank dank dank
dilleke
Pion
«
Antwoord #14 Gepost op:
April 15, 2008, 07:39:57 »
Mijn schrijven naar Geoffrey, na de voorval teamwedstrijd
Goedemorgen
Geoffrey, we waren ontgoocheld, na de teamwedstrijd partijen, u doet veel voor de site en verdiend deze uitlatingen niet.
En dacht aan volgende
Mensen ( club of teamleden ) kan me niet dwingen ergens te blijven, maar die mensen
moeten even nadenken, wat werk er verloren gaat voor Team of
Clubleider als men zich zo eenvoudig kan uitschrijven.
En dan val ik terug in herhaling, wat ik nu al maanden probeer wijs te
maken aan sommige Club of Teamleden. De Filtering van mijn club is daar voor een groot deel de aanleiding toe geweest.
Laat me nu hopen dat ik in Team de zelfde ondankbare taak niet moet
toepassen ( filteren teamleden )
Kan je inbouwen dat het ze zich niet zelfstandig meer kunnen uitschrijven zoals nu op heden nog wel het geval is , enkel in & uitschrijven via de teamleider, die kan dan controleren dat het gebeurd na uitspelen van hun persoonlijke teamwedstrijden.
Namens mijzelf - teamleden dank ik jou indien u het kan teweeg brengen. Er word te weinig een pluimke gegeven aan de webmaster.
Team & Clubleider
Crocodille
Pagina's: [
1
]
2
Schaakforum.net
|
Forum
|
Schaakclub.net - Online Schaakclub
| Topic:
« vorige
volgende »
Ga naar:
Selecteer een bestemming:
-----------------------------
Forum
-----------------------------
=> Cafetaria
=> Clublokaal
=> Schaakclub.net - Online Schaakclub
===> Clubs
=====> Waterland