Praten over schaken Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren

Schaakforum.net  |  Forum  |  Clublokaal  |  Topic: Elo punten
Pagina's: [1]   Omlaag
E-mail dit topic Print
Auteur Topic: Elo punten  (gelezen 3140 keer)
0 geregistreerde leden en 3 gasten bekijken dit topic.
Thor
Pion
*

Bekijk profiel
« Gepost op: Mei 10, 2007, 10:14:37 »

Weet er toevallig iemand hoe Elo punten worden berekend als je in een schaakclub gaat?
RasG
Pion
*

Bekijk profiel
« Antwoord #1 Gepost op: Mei 11, 2007, 07:14:45 »

In het Elo-systeem wint of verliest een speler punten door de uitslag van elke meegewogen partij. Hoeveel punten gewonnen of verloren worden, hangt af van het ratingverschil tussen de beide spelers: winst op een sterkere tegenstander levert veel punten op, winst van een zwakkere minder. Omgekeerd kost verlies van een sterkere tegenstander minder punten dan verlies van een zwakkere. Een remise kan zowel punten kosten als opleveren, afhankelijk van de sterkte van de tegenstander

net ff bij wikipedia nagekeken Knipoog
Geoffrey
Paard

Geslacht: Man

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #2 Gepost op: Mei 11, 2007, 08:52:53 »

Je vindt de formule (die trouwens ook op Schaakclub.net wordt toegepast) hier terug:

http://users.compaqnet.be/wvsa/Elo/eloblad.html
Thor
Pion
*

Bekijk profiel
« Antwoord #3 Gepost op: Mei 12, 2007, 06:38:59 »

Thanks, dat is wat ik moest hebben. Lachebek
eminem
Loper
**

that's me!!!

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #4 Gepost op: Juli 02, 2007, 08:29:32 »

http://home.wanadoo.nl/brasser/download/rating.htm

Dit moet je echt bekijken, een gratis programma hoe je dit simpel kan berekenen :-)
Je kan de factor weten door op de link te klikken die Geoffrey in dit onderwerp heeft gepost en vervolgens te kijken naar de coefficient, van mij is dit bv 12
Yokozuna
Site Moderator
Paard

Bekijk profiel
« Antwoord #5 Gepost op: Oktober 01, 2007, 09:07:40 »

Ben een klein weekje actief op de site en heb de indruk dat de elo fors overrated is t.o.v. de (belgische) elo.

Vergis ik mij?
kl1172
Loper
**

Bekijk profiel
« Antwoord #6 Gepost op: Oktober 02, 2007, 11:36:25 »

Op elke schaaksite ga je waarschijnlijk een andere rating hebben want de sterktes zijn niet te vergelijken. Plus je hebt er ook nog computerspelers tussenzitten. Zo heb ik op 4 sites andere ratings gaande van 1498 tot 1750. Ik heb geen echt ELO want ik schaak niet bij een club,  maar mijn niveau zal nog wel  onder die laagste liggen denk ik.

Volgens mij kun je op internet doodgewoon geen vergelijking maken met ELO. In competitieschaak zullen de meeste spelers wel wat meer tijd/moeite steken om hun spel te verbeteren dan de vele schakers die enkel op internet spelen.

groet Lachebek
Kim
Geoffrey
Paard

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #7 Gepost op: Oktober 02, 2007, 11:48:02 »

Ben een klein weekje actief op de site en heb de indruk dat de elo fors overrated is t.o.v. de (belgische) elo.

Vergis ik mij?

Na een weekje kun je dat nog niet echt weten...

De formule op de website is dezelfde als de officiële formule, echter wordt de officiële rating pas na 10 partijen toegekend, daar waar je op de website direct op 1500 start...

Als je steeds tegen minder sterke spelers schaakt, zal je rating zeker te hoog ingeschat worden op de site!! Maar als je tegen spelers van je eigen sterkte speelt, zul je volgens mij wel een representatief puntenaantal verkrijgen.

Verder is het niet in de eerste plaats de bedoeling de officiële ELO te gaan benaderen, maar wel om een representatieve speelsterkte te bekomen op de website.
Yokozuna
Site Moderator
Paard

Bekijk profiel
« Antwoord #8 Gepost op: Oktober 02, 2007, 12:36:09 »

Ik had het niet zozeer op mijn eigen punten (die zijn nl nog niet "stabiel") maar vooral die van mijn tegenstrevers wanneer ik hun speelsterkte vergelijk met die van equivalente elo.

Zal waarschijnlijk te wijten zijn aan het feit dat er van 1500 wordt gestart. Blijkbaar is 1500 elo gewoon hoger dan dat vd gemiddelde et schaker hier. (vergeleken met belgische elo, ik herhaal)
Pagina's: [1]   Omhoog
E-mail dit topic Print
Schaakforum.net  |  Forum  |  Clublokaal  |  Topic: Elo punten
Ga naar:  

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte