Praten over schaken Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren

Schaakforum.net  |  Forum  |  Schaakclub.net - Online Schaakclub  |  Topic: CLUBSCHAAK
Pagina's: 1 [2]   Omlaag
E-mail dit topic Print
Auteur Topic: CLUBSCHAAK  (gelezen 5294 keer)
0 geregistreerde leden en 2 gasten bekijken dit topic.
dandoo
Pion
*

Geslacht: Man

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #15 Gepost op: Maart 19, 2008, 11:50:28 »

Een blacklist is een prima zet. Een partijenlijst kan helpen. Zeker bij nieuwe leden.

Uitbannen lukt niet. Zelf deel ik inactieve leden, die zich wel opgeven voor een toernooi niet meer in. In feite hoeven ze niet lid te worden en ze hoeven zich niet voor een toernooi op te geven.

Een nieuw idee is dat ik eerst zelf (of een andere vrijwilliger) een zeskamp speel tegen een nieuw lid. Dan merk ik meteen hoe actief deze is.

dandoo (waterland)
schaakmaster
Pion
*

Bekijk profiel
« Antwoord #16 Gepost op: Maart 20, 2008, 08:40:04 »

ik vind het heel irritant dat ik een KO organiseer en dat ik alle partijen heb gemaakt dat er iemand uit de club stapt(ik noem geen naam). dat kunnen we oplossen doordat we bijvoorbeeld kunnen instellen dat je als je aan een toernooi meedoet dat je dan niet eruit kan stappen.
Geoffrey
Paard

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #17 Gepost op: Maart 20, 2008, 11:34:13 »

Voortaan kunnen clubleiders de mogelijkheid dat spelers zichzelf uitschrijven uit de club, uitschakelen.

Je vindt deze optie terug onder clubinfo

Lachebek
dilleke
Pion
*

Bekijk profiel
« Antwoord #18 Gepost op: Maart 24, 2008, 11:18:13 »

[Geen persoonlijke kwesties uitspelen op het forum a.u.b.]
« Laatste verandering: Maart 24, 2008, 11:57:19 door Geoffrey » Gelogd
Geoffrey
Paard

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #19 Gepost op: Maart 24, 2008, 11:58:46 »

[Geen persoonlijke kwesties uitspelen op het forum a.u.b.]

Dilleke,

Als je meent dat een speler thuishoort op de blacklist, gelieve dan de toernooileider (Dylan) persoonlijk te contacteren met je verhaal...

Het lijkt me geen goed idee je probleem met een bepaalde speler publiek op het forum te gaan uitspelen, vandaar dat ik je berichtje heb weggenomen.
Yokozuna
Site Moderator
Paard

Bekijk profiel
« Antwoord #20 Gepost op: Maart 25, 2008, 10:11:04 »

Ik heb het bericht van dilleke niet gezien maar heb nog een ideetje.

Om de "blacklist" (bouh, lelijk woord) te automatiseren en objectiviseren stel ik twee tellertjes voor.

Bij elk tornooi, al dan niet in club, krijg je, na afloop:
*een eenheid erbij in tellertje "OK tornooien" als je al je partijen hebt uitgespeeld
*een eenheid erbij in tellertje "probleem tornooien" in het andere geval (=meer dan 2 weken zonder zet of tijdslimiet overschreden)

Zo voorkom je discussies en kan je gewoon zien naar het verleden van iemand qua tornooien. Heeft deze "porbleem tornooien" gehad, dan weet je meteen waar je aan begint. Heeft de speler integendeel enkel "ok tornooien" dan voelt de tornooileider zich dan weer geruster.
dilleke
Pion
*

Bekijk profiel
« Antwoord #21 Gepost op: Maart 28, 2008, 08:42:04 »

Beste, clubleden.
Hier onder een schrijven van een clublid

Mijn (voorlopige) indruk over de club : veel geblaat en weinig wol, zei de boer, en hij schoor zijn varken "

Ik wil daar wel even op reageren met het volgende, ik heb al zoveel persoonlijke berichten gestuurd naar al mijn clubleden, alles neer gezet op de clubchatt.
Weken later worden de berichten en de clubchatt maar gelezen ( ik weet in val misschien in herhaling ) ik ben snel tevreden ze worden dan toch al gelezen. Nu ik verwachte na het lezen een antwoord -   of een reactie. Wat denk je niks van waar geen enkel reactie.
Wel Zou het kunnen dat de leden zodanig verdiep zitten in hun club partijen?, dan is het een goed teken.
ik leid daarvan af  dat het dus zeer goed is in alle clubs, en dat er veel geblaat en wol word aangemaakt Knipoog
Ik las alle clubchatt, en ondervind dat alle clubs ( Club leiders ) met het zelfde probleem te maken hebben. Communicatie - Communicatie, och zo eenvoudig en belangrijk.
We moeten clubleden sorteren ( sommige verwijderen - sommige aanvaarden, hun berichten, clubchatt volschrijven , tornooien aan maken naar wens van alle clubleden, leden die zich na aanmaak vd tornooien uitschrijven verwijderen.
Het tornooi uiteraard verwijderen en opnieuw aanmaken.
Zelf nog een beetje proberen schaken
En wat zeker ook nog moet, ik spreek dan in mijn geval. Gaan werken!!
En dan lees ik na dit alles , dat er nog leden zijn die ontevreden zijn met het beleid hun club.Wel
wel ik voel me  het schaap vol met wol en veel geblaat hoor Verbaasd

Mvg
Croco
ricardo425
Loper
**

Meedoen is belangrijker dan winnen.

Bekijk profiel
« Antwoord #22 Gepost op: Maart 28, 2008, 08:34:46 »

Ik moet Dilleke daar in bijstaan, want ik heb ook al van die onaardige berichten ontvangen. Niet dat ik me daar veel aan stoor, maar leuk is anders. Wanneer de clubvoorzitter vraagt om ideeën krijgen we geen reactie. Eenmaal het tornooi gestart zijn sommige leden daar met die ongewenste berichtjes. Dus waarom word er dan zo weinig gecommuniceerd. Ik ken de reden niet, maar het zou zoveel beter kunnen ermee.
Ik heb nu besloten om al de clubleden eens te controleren op de aanwezigheid van de site en club. Wanneer ik merk dat een lid gedurende 1 maand niet op de site is geweest verwijder ik deze gewoonweg uit de club. Natuurlijk kan die persoon, als deze ten onrechte is verwijderd met een p.b. terug lid worden. Ik denk dat dit een goed begin kan worden om een betere organisatie te hebben van mijn club, en weet ik met de overblijvende leden er regelmatig gespeeld kan worden.

Richard   
dilleke
Pion
*

Bekijk profiel
« Antwoord #23 Gepost op: April 07, 2008, 07:16:02 »

Beste

Schakers vergeten niet snel.
ik ondervind dat schakers op de site wat gemakkelijk opnemen .
Ze melden zich aan op de site, zoeken een nikname, laten zich overal
lid maken alle clubs , een team. Veel partijen en tornooien. En dan
lezen ze geen elke vraag of melding meer . Vergeten zo alle info,
clubleiders, enzv
Kortom ze zijn in euforie en zijn gelijk paardjes met oog lapje 's.
Kijken enkele nog vooruit, en zien niet om. Met als gevolg vergeten de
communicatie, zo komen de misverstanden.

Crocodille

Geoffrey
Paard

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #24 Gepost op: April 07, 2008, 07:32:50 »

Beste

Schakers vergeten niet snel.
ik ondervind dat schakers op de site wat gemakkelijk opnemen .
Ze melden zich aan op de site, zoeken een nikname, laten zich overal
lid maken alle clubs , een team. Veel partijen en tornooien. En dan
lezen ze geen elke vraag of melding meer . Vergeten zo alle info,
clubleiders, enzv
Kortom ze zijn in euforie en zijn gelijk paardjes met oog lapje 's.
Kijken enkele nog vooruit, en zien niet om. Met als gevolg vergeten de
communicatie, zo komen de misverstanden.

Crocodille

Het staat de clubleiders vrij dergelijke spelers terug te verwijderen uit de club...

Verder las ik ergens de idee dat spelers zich eerst moeten bewijzen vooraleer ze voor de toernooien in aanmerking komen...

En tenslotte zal ik mijn best doen om het communicatiesysteem nog wat te verbeteren! Hoewel ik denk dat de spelers die, zoals je aanhaalt,  zich in pure euforie overal gaan aanmelden, zowiezo niet de meest geschikte spelers zijn voor in je club.

Selecteren dus!!

Verder ben ik zelf ook lid van enkele clubs, dit op uitdrukkelijk verzoek van de betreffende clubleiders... alleen heb ik zelf momenteel niet de tijd om actief te kunnen schaken op Schaakclub.net en dus ook niet binnen de clubs... ik behoor in die zin dus ook tot de non-actieve clubspelers...  Beschaamd wie wil mag mij dus ook verwijderen uit zijn of haar club.  Knipoog

Nog even, en dan zijn de vakantiemaanden er terug!! Dan kan ik opnieuw wat meer tijd in de site steken!!  Lachen Cool
dilleke
Pion
*

Bekijk profiel
« Antwoord #25 Gepost op: April 13, 2008, 10:15:09 »

Hallo.

Aan alle spelers op de site en Clubleden eender welke club, dacht ik het volgende zou het kunnen dat er een limiet word ingebouwd tot het in aantal clubs spelen of aan melden , ik dacht max3 Clubs.
Het aantal leden per club daar  men een aantal op kleven
Wat het voordeel kan zijn van dit alles is dat ik daar aan vooruit zie is, dat het aantal clubleden meer gespreid zullen zijn over de alle clubs, iedereen gelijke of betere verdeling zal hebben.
En zeker belangrijk , de clubleden zullen zich in niet te veel clubs kunnen inschrijven zodoende dat ze gerust meer tijd zullen hebben om hun club partijen rustig af te werken.
Meer  partijen zullen worden uitgespeeld geen opgave na 3 of 2 zetten, en nodeloos uitschrijven.

Kortom veel voordelen.

Mijn idee...

Crocodille
« Laatste verandering: April 13, 2008, 10:17:29 door dilleke » Gelogd
Yokozuna
Site Moderator
Paard

Bekijk profiel
« Antwoord #26 Gepost op: April 13, 2008, 10:42:59 »

Is geen slecht idee maar je benadeeld hiermee ook de gemotiveerde schaker die tijd heeft om "overal" actief te zijn. (zo zijn er waarschijnlijk)

Het "eerlijkste" zou dus een systeem zijn waarbij enkel diegenen die niet netjes hun partijen uitspelen beperkingen opgelegd krijgen.

Dit is mogelijk als je een "tellertje van niet netjes uitgespeelde partijen/tornooien"  uitvindt voor elke speler. Dat stelde ik een paar dagen geleden voor ipv de manuele "blacklist". Beide zouden dus kunnen gelinkt worden.

dilleke
Pion
*

Bekijk profiel
« Antwoord #27 Gepost op: April 16, 2008, 03:41:27 »

Club en Teamleden.

Er zijn nog spelers die  het verschil niet begrijpen tussen Club & Team.

In Club is het mogelijk gezamelijk een onderlinge partij te spelen, of deelname tot de tornooien. Die worden bekend gemaakt op het aangemaakte Clubforum. je bent er volledig vrij van deelname, eenmaal ingeschreven in een tornooi is volledig uitspelen aangeraden.
Verder beslis je zelf over het aantal partijen.

In Team, is er wel verschil. Bij team beslis je zelf maar gedeeltelijk over team je partijen. Indien u zelf inactief plaatst betekend dit dat u tijdelijk geen partijen meer wenst. Duidelijk voor de teamleider.
In Team speel je tegen een ander team, er kan maar twee wedstrijden worden gespeeld tegen het zelfde Team ( geen en terug ) eenmaal 2 wedstrijden tegen een zelfde team kan het niet meer worden uitgedaagd. Wachten tot de wedstrijden zijn afgelopen. Vooraleer er terug kan worden uitgedaagd.
Ik hoop dat ik het een beetje duidelijk heb uit een gezet, en de info juist is, zo niet laten weten zou ik  zeggen....
« Laatste verandering: April 16, 2008, 03:42:59 door dilleke » Gelogd
Pagina's: 1 [2]   Omhoog
E-mail dit topic Print
Schaakforum.net  |  Forum  |  Schaakclub.net - Online Schaakclub  |  Topic: CLUBSCHAAK
Ga naar:  

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte