Praten over schaken Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren

Schaakforum.net  |  Forum  |  Schaakclub.net - Online Schaakclub  |  Topic: CLUBSCHAAK
Pagina's: [1] 2   Omlaag
E-mail dit topic Print
Auteur Topic: CLUBSCHAAK  (gelezen 5294 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
dilleke
Pion
*

Bekijk profiel
« Gepost op: Maart 16, 2008, 11:19:45 »

Beste leden    Verbaasd
Ik weet niet of dit bij de ander club leiders ook zo is maar het word ons soms niet eenvoudig gemaakt om aan de wensen van de clubleden te voldoen. Sommige leden vragen om lid te worden, en tornooien te kunnen spelen en een maal gestart beginnen de problemen.
Op welke manier kunnen er duidelijke afspraken worden gemaakt en nageleefd, rekening houden dat het niet zo eenvoudig is om spelers te over tuigen tot deelname aan een tornooi.
Er haken spelers af, sommige willen op tijd, andere zonder tijd.
Sommige zien het pas weken later dat ze ingeschreven zijn of het tornooi waar ze zich zelf persoonlijk voor inschreven.
Er staat niks anders te doen om de spelers er dan van te berichten , dagen later worden de berichten maar gelezen.  Kortom er ontbreek iets van communicatie middel, ik denk dat het hoog tijd word dat er wat word aangedaan
Ik vraag kunnen er sommige gedachten of ideeën van de spelers waar op dit alles kan worden verbeterd,hier worden neer geschreven.

Volgende idee is naar me gestuurd van een speler die liever anoniem blijft:

Denk ook dat het veel beter zou zijn de club partijen gewoon bij
je gewone partijen te zetten zodat je in 1 overzicht alles hebt .
Nu moet je steeds kijken of je daar een zetje te doen hebt ,vaak
voor niks ook de uitdagingen zijn slecht te zien,denk dat ook dit
via de gewone uitdagingen zou moeten gaan
Dus gewoon 1 aktie en dat is onder jouw partijen alle partijen
en onder uitdagingen alle uitdagingen
Is maar een ideetje ,want nu is het niet duidelijk en overzichtelijk
zeker niet.
Dank,voor jullie medewerking.
« Laatste verandering: Maart 17, 2008, 06:23:17 door dilleke » Gelogd
bekkerwb
Pion
*

Bekijk profiel
« Antwoord #1 Gepost op: Maart 17, 2008, 04:59:34 »

misschien dat je een berichtje maakt en dat je hem dan naar iedereen van de club kan sturen
ricardo425
Loper
**

Geslacht: Man

Meedoen is belangrijker dan winnen.

Bekijk profiel
« Antwoord #2 Gepost op: Maart 17, 2008, 08:34:40 »

Ik moet Dilleke bijtreden over spelers die zich aanmelden bij een club en tornooien. Om daarna geen enkele zet te doen of zich gewoon verwijderen uit de site. Ik vind het ook vervelend want dat brengt heel de organisatie van tornooien in de war. Ik weet niet wat voor een plezier deze personen eraan hebben om zo te handelen.
Misschien dat de webmaster er een mouw zou kunnen aan passen maar betwijfel dat. Wanneer de webmaster iemand aanvaard om op de site te komen en zo de mogelijk heeft om lid te worden van een club, kan hij niet weten met welke bedoelingen deze persoon komt. En dan kom je zo natuurlijk ongewild zulke situaties tegen. Misschien dat de webmaster er anders over denkt???
Over het overzichtelijkheid van de gewone partijen en de club partijen vind ik dat deze moet blijven zoals het is. Nu kan je gemakkelijk een onderscheid maken van de verschillende partijen en het is maar een kleine moeite om eens te klikken op de club waar je lid van bent om te zien aan welke partijen het uw beurt is. Ook is men dan al eens verplicht om langs de club chat te passeren en dan leest men er toch ook af en toe wat er geschreven word. Want zelfs de communicatie op de club chat had ik me ook beter ingeschat en kan toch veel beter. Want er worden toch weinig ideeën neergepend.  Wanneer alle partijen samen staan op één lijst zal nog minder de moeite gedaan worden. En als clubvoorzitter kan men toch hulp en ideeën gebruiken en zijn deze welkom. 
Dylan
Toernooileider
Loper

Bekijk profiel
« Antwoord #3 Gepost op: Maart 17, 2008, 11:09:05 »

Dilleke, met het clubschaak heb ik (nog) geen bemoeienis. Alleen met de toernooien op de hoofdsite, op dit moment dus het schaakclub toernooi en het blitztoernooi. Het knock out toernooi wordt beheerd door smashing.
Wel herken ik het probleem enigszins. Ook ik heb een aatal spelers moeten vewijderen vanwege het feit dat ze niet meer zetten of van zich laten horen. Het zij zo.
Ik doe het als volgt: De spelers krijgen ongeveer 2 dagen van te voren bericht via een pb over de nieuw aan te maken partijen.

Voor wat betreft het binnenkort te starten blitz-toernooi zal ik, zodra het maximum aantal deelnemers is bereikt ook iedereen een pb sturen en vragen om hun deelname alsnog een keer te bevestigen. Ook dit om het eventuele kaf ven het koren te scheiden. Misschien vervelend voor de goedwillende deelnemers, maar het is in hún belang. Meer kunnen we mijns inziens niet doen. Verder houd ik de verwijderde spelers uiteraard in de smiezen en die zal ik dan ook niet zonder meer zo maar accepteren bij een volgende aanmelding voor een toernooi.

Ook ik heb een aantal vragen aan de webmaster en ik heb eveneens gemerkt dat hij al een aantal dagen niet online geweest is. Maar goed, hij zal daar ongetwijfeld goede redenen voor hebben.  Het is tenslotte ZIJN site waar hij ongelofelijk veel werk in gestoken heeft. Een beetje geduld is dus wel op zijn plaats.

groet, Dylan.

Je hoeft niet altijd alles te verklaren want voor je het weet verklaar je elkaar de oorlog
dilleke
Pion
*

Bekijk profiel
« Antwoord #4 Gepost op: Maart 18, 2008, 09:23:05 »

Hallo.

Even wil ik dit nog kwijt , er zijn spelers op de site die onder meervoudige Nik zich hebben ingeschreven.  Ik heb het mooiste voorbeeld in mijn Club ontdekt ( Bolero )

Ik ga de speler niet vernoemen, hij geeft het persoonlijk aan me toe gegeven.

Wat er erg aan is dat het tornooi waar hij zich voor inschreef ( met 2 nik's ) verlaat en onhoffelijk koelbloedig achterlaat, stopzet.

Niet alleen zich zelf, maar de clubleden en de clubleider flink beet geeft.
Op zo iets zou er een degelijke controle moeten kunnen worden uitgevoerd, wees eerlijk waar stopt dat indien iedereen dit begint toe te passen??
Yokozuna
Site Moderator
Paard

Bekijk profiel
« Antwoord #5 Gepost op: Maart 18, 2008, 09:56:21 »

Twee ideeen die bij me opkomen ivm met spelers die een tornooi verlaten

1) tornooien organiseren voor "regulars" (X partijen en meer) en voor "newbees" (minder dan X partijen)..met de mogelijkheid voor de regulars om met de newbees te spelen maar niet omgekeerd

2) een duidelijke afspraak maken van tevoren over wat gebeurd indien een spelere "verdwijnt" tijdens het tornooi :
1. de met hem gespeelde partijen tellen niet mee voor de algemene uitslag
2. er springt een "regular" in met niet te groot eloverschil en alles blijft meetellen (= een lijst invallers samenstellen naast de lijst ingeschrevenen)
3. alles blijft tellen en partijen die nog moesten gespeeld worden tellen voor 1/2
4; andere

Wat betreft spelers die twee (of meer?) nicknames hebben.

Dit zou ik eventueel nog kunnen bergijpen (weet wel niet of het toegestaan is..regels herlezen..). Een account zou "serieus" spelen, andere account zou een "aggressive" speelstijl ontwikkelen, nog andere zou "defensief" spelen..nog andere zou constant "nieuwe openingen" proberen..noem maar op. Maar in geen geval met meerdere nicks aan een tornooi spelen. Is gewoon belachelijk het risico te lopen tegen zichzelf uit te komen bij de paringen!
eminem
Loper
**

that's me!!!

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #6 Gepost op: Maart 18, 2008, 10:12:56 »

Ik wil toch ff vermelden dat het bezitten van twee verschillende nicks verboden is, dit vind ik dan ook niet meer dan logisch want sommigen zouden wel eens tegen zichzelf willen spelen om aan een hogere elo-rating te geraken, dit moet dan ook verboden worden maar je kan ze helaas niet allemaal betrappen omdat sommige mensen verschillende e-mailadressen hebben en dit dan ook niet te controleren valt... De vraag is wat je er kan aan doen, ik vrees niks  Droevig Ik weet het niet
Yokozuna
Site Moderator
Paard

Bekijk profiel
« Antwoord #7 Gepost op: Maart 18, 2008, 01:40:08 »

Toch wel, je kan "politie" spelen, buiten het email adres kan je ook volgende vinden: gebruikte IP adres(sen), gebruikte software (internet browerversie & settings, naam PC,..)

Het zou echter jammer zijn tot daar te moeten gaan..
Dylan
Toernooileider
Loper

Bekijk profiel
« Antwoord #8 Gepost op: Maart 18, 2008, 02:41:26 »

Het is inderdaad (voor de webmaster) relatief eenvoudig om te constateren of er vanuit hetzelfde ip-adres en/of zelfde computer gespeeld wordt. Door dit te weren of verbieden komen er echter andere problemen om de hoek kijken. Wat b.v. te doen met spelers die vanaf het werk spelen, of meerdere gezinsleden die vanaf dezelfde pc deelnemen ? Moeilijk allemaal.

Het is zo zelfs denkbaar dat vanaf een zolderkamertje een puberende tiener een onwetende en serieus spelende vader zit te treiteren om maar eens iets te noemen.

Gegevens uitwisselen omtrent nicks die blijk geven van ongewenst gedrag lijkt mij de enige methode om de zaak enigszins binnen de perken te houden. Helemaal uitsluiten zal wel nooit lukken helaas.
« Laatste verandering: Maart 18, 2008, 02:56:29 door Dylan » Gelogd

Je hoeft niet altijd alles te verklaren want voor je het weet verklaar je elkaar de oorlog
Geoffrey
Paard

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #9 Gepost op: Maart 18, 2008, 03:42:29 »

Ook ik heb een aantal vragen aan de webmaster en ik heb eveneens gemerkt dat hij al een aantal dagen niet online geweest is. Maar goed, hij zal daar ongetwijfeld goede redenen voor hebben.  Het is tenslotte ZIJN site waar hij ongelofelijk veel werk in gestoken heeft. Een beetje geduld is dus wel op zijn plaats.

Mijn excuses hiervoor... ik heb het inderdaad nogal druk de laatste tijd...

In elk geval, een pasklare oplossing voor dit vervelende probleem heb ik nog niet direct gevonden. Ik denk aan een soort feedbacksysteem zoals op Ebay... maar ik vrees dat zo'n systeem opnieuw andere problemen met zich mee zal brengen (nog meer spelers die illegaal onder een tweede nick gaan spelen alleen maar om negatieve feedback te gaan uitdelen).

IP-logging heeft verder ook geen zin: er zijn inderdaad gezinnen met meerdere spelers die dan vanaf dezelfde pc gaan spelen... maar verder hebben de meeste mensen nog steeds een dynamisch IP-adres... en bovendien heb ik zelfs een programmaatje op mijn computer waarmee ik mijn publiek weergegeven IP-adres met één klik op de knop kan wijzigen (zoiets bestaat zelfs voor MAC-adressen...).

Maar ideeën zijn welkom!!  Knipoog

Geoffrey
Paard

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #10 Gepost op: Maart 18, 2008, 03:52:29 »

Een idee dat net bij me opkomt is om eventueel met een soort blacklist te gaan werken... clubleiders die problemen hebben met een bepaalde speler, kunnen de nick van deze speler dan toevoegen op de blacklist... en zo weten ook de andere clubleiders wie ze beter niet opnemen in hun toernooien.
ricardo425
Loper
**

Meedoen is belangrijker dan winnen.

Bekijk profiel
« Antwoord #11 Gepost op: Maart 18, 2008, 05:42:48 »

Een idee dat net bij me opkomt is om eventueel met een soort blacklist te gaan werken... clubleiders die problemen hebben met een bepaalde speler, kunnen de nick van deze speler dan toevoegen op de blacklist... en zo weten ook de andere clubleiders wie ze beter niet opnemen in hun toernooien.
Is toch al zeker een goed begin
dilleke
Pion
*

Bekijk profiel
« Antwoord #12 Gepost op: Maart 18, 2008, 08:40:42 »

Beste Clubleden en leden van de site.

Ik hoop in eider geval dat dit allemaal niet zo ver moet komen, het kan zo simpel zijn.
Laat ons gewoon eerlijk zijn met onszelf, wat geeft iemand er aan met meerdere accounten aan te vangen, zelf bedrog. Dat is het enige correcte woord, het is een spel - word ons hier op een gouden schaakbord aangeboden, in onze vertrouwde locatie ( thuis), met een vuurtje, een pintje, zin om deze avond te schaken oke, geen zin oke. Wat moeten we nog meer hebben.

En toch worden de mensen achter de schermen van de site, van de top, tot onderaan die het totaal alles gratis doen bedrogen.
Wel neem van me aan ik ben niet fier een Belg te zijn.
Ik hoop beste site leden dat dit geschreven citaat jullie even tot nadenken zet? Vergeet niet een schaker staat aangeschreven een heldere geest te hebben. Maar weet niet hoor.......

Verder ga ik het er beste van maken, met mijn club en de leden

Croco
Dylan
Toernooileider
Loper

Bekijk profiel
« Antwoord #13 Gepost op: Maart 19, 2008, 05:20:07 »

Croco en anderen: Het is nu eenmaal zo dat we met deze problematiek te maken hebben. Met nationaliteit heeft dit vast niets van doen.
Zoals ik, en ook Geoffrey al aangaf, is het werken met een blacklist nog niet zo'n gek idee. Hiervoor zal ik een topic aanmaken en pogen dit zo vriendelijk mogelijk te modereren.

dilleke
Pion
*

Bekijk profiel
« Antwoord #14 Gepost op: Maart 19, 2008, 11:01:04 »

Ik vind het idee van het werken met een Backlist , prima. Goed idee. dandy

een in vallertje, kan er in de clubs bv geen optie worden ingebouwd zodat de clubleden zich actief of inactief kunnen zetten. Beter uitgedrukt geen partijen meer of meer partijen.

Is maar een idee om verder alles toch gebruiks vriendelijk te maken, ik vind een overkomst toch zo belangrijk en prettig. Voor elk van ons. : Knipoog
« Laatste verandering: Maart 19, 2008, 11:03:47 door dilleke » Gelogd
Pagina's: [1] 2   Omhoog
E-mail dit topic Print
Schaakforum.net  |  Forum  |  Schaakclub.net - Online Schaakclub  |  Topic: CLUBSCHAAK
Ga naar:  

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte