Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
Schaakforum.net
|
Forum
|
Schaakclub.net - Online Schaakclub
| Topic:
[AFGELOPEN TOERNOOI] Blitztoernooi 1
Pagina's:
1
2
3
[
4
]
5
Omlaag
« vorige
volgende »
Auteur
Topic: [AFGELOPEN TOERNOOI] Blitztoernooi 1 (gelezen 19589 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Yokozuna
Site Moderator
Paard
Re: Bliztournooi (inschrijffase, maximum aantal deelnemers bereikt))
«
Antwoord #45 Gepost op:
Maart 28, 2008, 05:39:32 »
Eerste indruk tijdens deze eerste ronde op 5: Leuk, dynamisch, tornooiritme!
Maar ik vrees echter een beetje voor het einde van sommige partijen van diegenen die vroeger gaat slapen en later gaan werken dan hun tegenstanders.
Bij blitz win je vaak een partij op tijd, maar hier riskeer je de partij op tijd te winnen terwijl je tegenspeler niet achter het bord staat. Dit is wel jammer vindik.
Op dit moment nog 2 actief. Eentje waar de tijd mooi gespreid is tussen beide spelers, eentje waar ik al 4 dagen voorsta..wat maakt dat m'n tegenstrever misschien het weekeinde niet haalt.
Hoe regelen jullie dit? Ik geef graag m'n tegestrever de kans om achter het bord te staan om de partij te beeindigen. Een afspraak maken en je tot dan "inhouden" met zetten? Wat is de "gebruikeleijk" manier? Dit is m'n eerste ervaring hiermee.
eminem
Loper
Geslacht:
that's me!!!
«
Antwoord #46 Gepost op:
Maart 28, 2008, 12:52:24 »
Citaat van: Yokozuna op Maart 28, 2008, 05:39:32
Eerste indruk tijdens deze eerste ronde op 5: Leuk, dynamisch, tornooiritme!
Maar ik vrees echter een beetje voor het einde van sommige partijen van diegenen die vroeger gaat slapen en later gaan werken dan hun tegenstanders.
Bij blitz win je vaak een partij op tijd, maar hier riskeer je de partij op tijd te winnen terwijl je tegenspeler niet achter het bord staat. Dit is wel jammer vindik.
Op dit moment nog 2 actief. Eentje waar de tijd mooi gespreid is tussen beide spelers, eentje waar ik al 4 dagen voorsta..wat maakt dat m'n tegenstrever misschien het weekeinde niet haalt.
Hoe regelen jullie dit? Ik geef graag m'n tegestrever de kans om achter het bord te staan om de partij te beeindigen. Een afspraak maken en je tot dan "inhouden" met zetten? Wat is de "gebruikeleijk" manier? Dit is m'n eerste ervaring hiermee.
Persoonlijk vind ik de beste oplossing om hem een persoonlijk bericht te sturen met daarin te vraag of hij de partij in één keer kan uitspelen en dan regel je dat natuurlijk, maar als hij geen enkel moment kan, heb je natuurlijk wel een probleem...
Yokozuna
Site Moderator
Paard
«
Antwoord #47 Gepost op:
Maart 30, 2008, 06:32:46 »
Heb een tabelletje gemaakt (heb graag tabelletjes) na de eerste week.
Blijkbaar speelt iedereen vlotjes mee, leuk!
De tragere spelers kan je eruit spotten omdat ze nog vele partijen aan het spelen zijn.
Zo zie je dat er toch een paar spelers zijn die moeite hebben om te volgen.
Jerry en arso om ze niet te noemen bvb hebben op sommige partijen nog maar X uur op de klok staan. Tommie1982 heeft nog geen partij beeindigd maar heeft geen problemen op de klok.
Heb aan arso (hij heeft nog 8u , ik meer dan 5 dagen) onderstaand voorstel gedaan
Tijdens de komende dagen doet hij volgende dingen:
1) elke keer verwittigen wanneer hij z'n laatste "sessie" zet speelt
2) elke keer vermelden wanneer hij ongeveer terug verschijnt
Langs mijn kant zal ik dan:
1) niet direct antwoorden op z'n laatste zet
2) proberen een beetje voor z'n volgende geplande connectie een zet uit te voeren
Dingo, schaak en ludovanheur zijn de snelsten onder ons. Reeds gedaan met de 5 eerste partijtjes.
En met mooie resultaten! Zo zie je maar dat het ook snel én goed kan.
Meer dan de helft van de partijen van deze eerste ronde was na een weekje reeds beeindigd.
ps: tabel verplaatst naar meer actuele post
«
Laatste verandering: April 16, 2008, 07:45:56 door Yokozuna
»
tompovich
Pion
«
Antwoord #48 Gepost op:
April 01, 2008, 06:47:48 »
Amai mooi overzicht !
Yokozuna
Site Moderator
Paard
«
Antwoord #49 Gepost op:
April 02, 2008, 11:32:04 »
Dank je! Heb er ondertussen kleurtjes bij gehaald.
De eerste 5 partijen in het geel, de 5 volgende ih groen etc..ziet er me overzichtelijker uit.
Zo kan je bvb gemakkelijk zien wie tegen wie speelt et wie reeds tegen wie gespeeld heeft.
De eerste ronde zit er op, we wachten vol ongeduld ronde 2 af!
Zodra deze een feit is zal ik de nieuwe paringen in het groen kleuren maar zal erna wachten tot de helft vd 2de week..anders is het teveel geknoei.
Qua verlies op tijd:
1) systeem met arso heeft goed gewerkt..hij meldde dus wanneer hij stopte met zetten en wanneer hij ongeveer ging terugkomen..ennik wachtte tot dan om terug te beginnen zetten
2) 14 op 65 partijen werden uiteindelijk besloten door de vallende vlag, meer dan 20% dus
een snelle kijk erop, met m'n bescheiden niveau, toonde me dat
*7/14 in een ongeveer gelijke stelling op tijd won
*5/14 in een gewonnen stelling op tijd won
*2/14 in een verloren stelling op tijd won
--> waarschijnlijk zijn we het zo gewoon om zonder tijdsdruk te spelen dat je dan toch "verrast" geraakt..misschien de moeite om het systeem (onder 1) voor te stellen, wie weet zal dit het fenomeen minderen
«
Laatste verandering: April 05, 2008, 12:21:28 door Yokozuna
»
Dylan
Toernooileider
Loper
Geslacht:
Re: Blitztournooi (inschrijffase, maximum aantal deelnemers bereikt))
«
Antwoord #50 Gepost op:
April 06, 2008, 02:05:36 »
Ik had mijn Excel versie hier even geplaatst, maar ook maar snel weer weggehaald haha, tegen zoveel moois kan ik niet op !
Knap werk Yokozuna !
De tweede ronde heb ik inmiddels gestart.
Mijn visie op het verhaal "tijd": Ik zou er niet zo'n drama van willen maken. Ik roep in herinnering een zinnetje uit mijn eerste bericht: bedenk waar u aan begint !
Vanzelfsprekend hoort daar ook de kloktijd bij. Het heet niet helemaal voor niets blitztournooi.
Het staat natuurlijk iedereen vrij om op welke manier dan ook om te gaan met tijd/tegenstander, maar het moet geen morele verplichting worden om tegenstanders te helpen. Dat is althans mijn mening.
Deename aan een tournooi als dit betekent ook dat je vooraf weet dat je maar een week per partij hebt.
Yokozuna, geweldig leuk dat je het zo bijhoudt. Ik had het wel aardig in de gaten gehouden, maar zo precies zeker niet. Valt me eigenlijk nog wel mee dat maar 20 % op de vlag beslist wordt.
Het systeem wat je voorstelt (onder 1) is misschien in onderling overleg te doen, maar kan niet anders dan vrijwillig tussen de betreffende spelers. Dit echt reglementair te maken is organisatorisch niet te doen. Ik vind het wel heel erg leuk dat mensen meedenken hoe iets beter zou kunnen.
«
Laatste verandering: April 06, 2008, 09:14:36 door Dylan
»
Je hoeft niet altijd alles te verklaren want voor je het weet verklaar je elkaar de oorlog
Geoffrey
Paard
Geslacht:
«
Antwoord #51 Gepost op:
April 06, 2008, 01:36:23 »
Inderdaad prachtig werk, Yokozuna
Yokozuna
Site Moderator
Paard
«
Antwoord #52 Gepost op:
April 07, 2008, 06:17:21 »
Bedankt voor de bedankjes.
Ik heb ondertussen nog eens nagedacht ivm een (optioneel) automatisch systeem om de verliespartijen tijdens de nacht of kantooruren enzo tegen te gaan en toch het tempo van 1 week/speler te behouden.
Bij aanvang van de partij is er dan de mogelijkheid om deze optie voor te stellen aan de andere speler die deze al dan niet aanvaardt, zoals een remisevoorstel.
Indien je de individuele bedenktijd opsplitst in twee delen; een "actief" deel en een "passief" deel
Het actief deel zou uitsluitend dienen voor eigen (A) gebruik, het passief deel zou ook kunnen gebruikt worden door de andere speler (B) indien deze zijn twee delen reeds opgebruikt heeft.
De verhouding (1) actief-passief zou bvb 2/3-1/3 kunnen zijn.
Indien A zijn actief deel dan toch moest opgebruikt hebben wordt zijn resterende passieve deel dan bvb in verhouding (2) 2/3 voor A en 1/3 voor B verdeeld en terug geconverteerd in actieve delen. Zo behoudt hij toch een voordeel.
De verhoudingen zijn te bekijken natuurlijk maar wat denken jullie van het idee?
Dylan
Toernooileider
Loper
Geslacht:
«
Antwoord #53 Gepost op:
April 08, 2008, 03:03:44 »
Het was een paar keer achter de oren krabbelen maar ik begrijp het idee. Een erg interessant idee ook. Toch zie ik twee problemen.
Ten eerste.. wie gaat dit uitleggen aan de gemiddelde tournooideelnemer, en ten tweede natuurlijk.. is dit programmeer-technisch op een beetje normale manier te doen.
Je hoeft niet altijd alles te verklaren want voor je het weet verklaar je elkaar de oorlog
rofil
Gast
«
Antwoord #54 Gepost op:
Mei 09, 2008, 03:47:18 »
Ik wil ook graag deelnemen aan dit toernooi
Yokozuna
Site Moderator
Paard
«
Antwoord #55 Gepost op:
Mei 09, 2008, 05:29:10 »
Ik denk dat je zal moeten wachten op de inschrijvingen voor het volgende tornooi. We zijn hier namenlijk al naar het einde toe (4 de ronde op 5)
Weet echter niet wanneer dit zal zijn, noch welke formule zal gehanteerd worden (tijdslimiet, gesloten groep, zwitsers, KO,..). Te zien met een tornooileider (smashing of Dylan).
Dit belet echter niet voorstellen te doen. Zo bennik persoonlijk bvb voor een "pseudo zwitsers" tornooi van 2 weken per partij. Inderdaad "pseudo" omdat men niet zou wachten totdat de partijen zijn uitgespeeld alvorens een nieuwe te starten, zo zit er toch vaart in. Om de 2 weken zouden partijen starten terwijl ze 4 weken kunnen duren. De paringen zouden vooraf gemaakt worden volgens de Elos.
ricardo425
Loper
Geslacht:
Meedoen is belangrijker dan winnen.
«
Antwoord #56 Gepost op:
Mei 09, 2008, 07:32:57 »
Ik neem in ieder geval niet meer deel aan een tornooi met tijd. Ik heb me volledig misrekend en had te weinig tijd. Zo kwam ik steeds zeker tekort en zou zeker verloren hebben.
Nicol
Pion
«
Antwoord #57 Gepost op:
Mei 09, 2008, 08:50:11 »
als er nog plaats is ... dan mag je me inschrijven
Nicol
Pion
«
Antwoord #58 Gepost op:
Mei 09, 2008, 08:53:11 »
en wanneer is dat ?
rofil
Gast
«
Antwoord #59 Gepost op:
Mei 11, 2008, 12:58:49 »
ik wil graag meedoen
Pagina's:
1
2
3
[
4
]
5