Praten over schaken Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren

Schaakforum.net  |  Forum  |  Clublokaal  |  Topic: schaakmagazines
Pagina's: [1]   Omlaag
E-mail dit topic Print
Auteur Topic: schaakmagazines  (gelezen 1428 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
ricardo425
Loper
**

Geslacht: Man

Meedoen is belangrijker dan winnen.

Bekijk profiel
« Gepost op: December 28, 2007, 07:58:14 »

Naar aanleiding van een vraag van PLANNER doe ik het langs deze weg.

Bestaat er hier in Belgiƫ een week-of maandblad. Ik heb eens gekeken langs google, maar vond er alleen Nederlandse. Wie kan ons helpen?
Yokozuna
Site Moderator
Paard

Bekijk profiel
« Antwoord #1 Gepost op: December 29, 2007, 12:36:30 »

je hebt "vlaanderen schaakt" voor Vlaanderen (via de vsf..vlaamse schaakfederatie) en "pion f" voor wallonie (via de fefb..federation echiqueenne francophone de belgique)..zoals gewoonlijk is niets eenvoudig in belgie

ikzelf schaak in brussel in een tweetalige club en ben lid van de vsf..doch ik krijg alleen het boekje van de fefb ..welke "normaal" gezien om de 3 maanden zou moeten verschijnen maar heel onregelmatig uitkomt..de "reden" is dat de leden minder interesse/nood zouden hebben door de opkomst van internet..dat ze daar alle informatie zouden kunnen/moeten vinden..standpunt dat fel wordt aangevochten

voor de rest heb je nog :
-ligaboekjes per provincie (nog minder georganiseerd dan de nationale boekjes)
-clubboekjes per club (in sommige clubs heel degelijk en regelmatig sinds jaren)

daarbuiten heb ik geen weet van andere regelmatige publicaties..ennik denk datter er absoluut een "gat in de markt" is wat betreft nationale info..belgie is al zo klein, zou toch moeten lukken!
ricardo425
Loper
**

Geslacht: Man

Meedoen is belangrijker dan winnen.

Bekijk profiel
« Antwoord #2 Gepost op: December 29, 2007, 06:41:30 »

je hebt "vlaanderen schaakt" voor Vlaanderen (via de vsf..vlaamse schaakfederatie) en "pion f" voor wallonie (via de fefb..federation echiqueenne francophone de belgique)..zoals gewoonlijk is niets eenvoudig in belgie

ikzelf schaak in brussel in een tweetalige club en ben lid van de vsf..doch ik krijg alleen het boekje van de fefb ..welke "normaal" gezien om de 3 maanden zou moeten verschijnen maar heel onregelmatig uitkomt..de "reden" is dat de leden minder interesse/nood zouden hebben door de opkomst van internet..dat ze daar alle informatie zouden kunnen/moeten vinden..standpunt dat fel wordt aangevochten

voor de rest heb je nog :
-ligaboekjes per provincie (nog minder georganiseerd dan de nationale boekjes)
-clubboekjes per club (in sommige clubs heel degelijk en regelmatig sinds jaren)

daarbuiten heb ik geen weet van andere regelmatige publicaties..ennik denk datter er absoluut een "gat in de markt" is wat betreft nationale info..belgie is al zo klein, zou toch moeten lukken!
Bedankt, daar zijn we toch al iets verder mee
Pagina's: [1]   Omhoog
E-mail dit topic Print
Schaakforum.net  |  Forum  |  Clublokaal  |  Topic: schaakmagazines
Ga naar:  

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte