Praten over schaken Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren

Schaakforum.net  |  Forum  |  Schaakclub.net - Online Schaakclub  |  Topic: Speler RDC1958 verbannen van Schaakclub.net
Pagina's: [1] 2   Omlaag
E-mail dit topic Print
Auteur Topic: Speler RDC1958 verbannen van Schaakclub.net  (gelezen 3918 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Geoffrey
Paard

Geslacht: Man

Bekijk profiel WWW
« Gepost op: November 14, 2007, 01:38:45 »

Beste schaakspelers,

Zoals jullie misschien al hebben gemerkt is speler: RDC1958 van de website verwijderd.

De reden is dat hij een computerprogramma (Fritz) heeft gebruikt bij enkele partijen, waaronder o.a. partijen tijdens het zomertoernooi.

Bij deze wil ik dus nogmaals terugkomen op het topic van Zoekersweb, dit was dus helemaal niet ongegrond.

Wanneer van een speler wordt vermoed dat hij/zij computerprogramma's gebruikt voor het berekenen van schaakzetten, worden een aantal partijen van deze speler geanalyseerd door Fritz8, Junior9 en Rybka. Wanneer deze analyses uitwijzen dat vaak "de beste" zet werd gespeeld, en er bovendien enkele andere duidelijke aanwijzingen zijn (bv. erg wispelturig spel, plots winnen tegen de sterkste spelers, enz.) volgt een onmiddellijke en definitieve verbanning van de schaaksite.

Deze regel geldt voor iedereen, ongeacht eventuele sponsoringen.

In het geval van RDC1958 kwam daar nog bij dat hij de functie van Toernooileider vervulde op de site.

Waarom zo'n harde maatregel? Omdat het, inderdaad, bijzonder frustrerend is dat wanneer je een toernooi speelt, er plots een speler onverslaanbaar is! Dit is ten gronde oneerlijk... als er op deze manier geschaakt moet worden op de site, dan sluit ik de deuren!

Het account "RDC1958" is een oneerlijk account!! De punten zijn op een oneerlijke manier verdiend, net als de medailles. Bovendien nog eens een functie van toernooileider vervullen, en tegen mij steeds de rol van het slachtoffer spelen zet bij mij eerlijk gezegd extra kwaad bloed.

RDC1958 heeft uiteindelijk tegen mij persoonlijk bekend inderdaad soms vals te spelen.

Het was oorspronkelijk niet de bedoeling dit publiek mee te delen, omdat ik mensen liever niet publiek aan de schandpaal zet... maar na enkele mails van RDC1958 aan mijn adres en de vele vragen rond RDC1958 maak ik hierbij een uitzondering op deze regel.

Ik doe mijn best een goede webmaster te zijn voor Schaakclub.net, maar in sommige gevallen moet ik hard zijn (wat ik liever niet ben).

RDC1958 komt NIET meer terug op de site... mocht hij opnieuw registreren onder een andere account, zal deze registratie per direct terug worden verwijderd.

Zoals ik vroeger al eens heb gezegd: ik heb veel liever een kleine schaakcommunity met mensen die eerlijk schaken, dan een grote community met een heleboel valsspelers.
Omdat beide situaties niet mogelijk zijn, probeer ik de kerk ergens in het midden te houden... in dit geval heb ik hard ingegrepen.

Verder wens ik iedereen nog veel schaakplezier op de site!!

Groeten,

Geoffrey
kl1172
Loper
**

Bekijk profiel
« Antwoord #1 Gepost op: November 14, 2007, 05:00:11 »

Correcte straf Geoffrey.

Dit is niet "hard" zijn, dit is gewoon adequaat handelen naar de situatie !

groet Lachebek
Kim
Ronald
Pion
*

Bekijk profiel
« Antwoord #2 Gepost op: November 14, 2007, 08:37:42 »

Dit is een zeer terechte conclusie Geoffrey, RDC1958 heeft mij bijzonder raar behandeld in zijn Now or Never en Shamata clubjes. Toen ik hem hierop wees (en op zijn grillige spel met PC en zonder PC) heeft hij mij zonder overleg verwijderd en dus ook alle andere spelers hiermee benadeeld. Zulke personen kunnen alle "echte" schakers missen als kiespijn.
Goed dat je dit hebt gedaan en vooral verder veel succes met jouw prima schaaksite !

Ronald
Scooper
Pion
*

Bekijk profiel
« Antwoord #3 Gepost op: November 14, 2007, 09:43:50 »

Nou Geoffrey,

Ik ben een weekje weg geweest, en de jetlag is nog niet helemaal weg. Misschien is dat het, maar wat een raar verhaal joh. Laat je niet ontmoedigen en houd je site in de lucht !

Groetjes,

Scooper
Jacobus
Pion
*

Bekijk profiel
« Antwoord #4 Gepost op: November 14, 2007, 10:13:16 »

Ik wil hier toch even mijn mening over geven: Mensen die vals spelen, mogen van mij van alle sites af gegooid worden. Ik zelf speel heel veel op div. sites, maar verlies het meeste omdat ik het nog niet zo lang doe, maar doe het om te kunnen leren en om de fun. Ik steun dus het besluit om dit soort verbanningen te doen, en publiekelijk ook nog, zodat anderen dit wel zullen laten. Ik zelf win wel eens van hele sterke spelers, maar dat is dan meestal dat ze je onderschatten en dat is op zich ook wel weer leuk, maar het moet mogelijk zijn ..en met een schaakPC er achter, dan is er geen ruk meer aan. Ik ben dus blijk te horen dat op dit soort dingen gelet wordt, want dat voelt toch beter aan. Dus doorgaan met deze goede site......MvG Jacobus.
rikketik
Pion
*

Bekijk profiel
« Antwoord #5 Gepost op: November 14, 2007, 11:12:21 »

groot gelijk geoffrey doe zo verder .. en voor de rest sluit ik me volledig aan bij jacobus
Maarten
Pion
*

Bekijk profiel
« Antwoord #6 Gepost op: November 15, 2007, 07:49:34 »

Geoffrey,

Prima aktie, mijn steun heb je.

Maarten
elvis42
Loper
**

Bekijk profiel
« Antwoord #7 Gepost op: November 15, 2007, 10:52:32 »

Goed gedaan Geoffrey aan valsspelers hebben we niets.

maar je moet wel oppassen dat je het zeker weet, want het kan ook misschien een topschaker zijn met een rating van 2300 of meer, iets wat op langere termijn best wel eens zou kunnen gebeuren.

ik speel ook elke vrijdag op een schaakclub waar de topspelers in de hoofdgroep een rating van tussen de 1900 en 2350

en als Geoffrey het goed vind dan wil ik daar best reclame voor maken in ons clubblad en website

groetjes

elvis
tompovich
Pion
*

Bekijk profiel
« Antwoord #8 Gepost op: November 16, 2007, 05:30:16 »

Groetjes iedereen

En ja Elvis ik denk dat er al zo'n topspeler op deze site rondhangt. Zijn naam is vermoedelijk Tom Picue. Sorry voor de spelling als het verkeerd gespeld is.
Hoe dan ook groeten iedereen
eminem
Loper
**

that's me!!!

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #9 Gepost op: November 16, 2007, 10:06:33 »

Groetjes iedereen

En ja Elvis ik denk dat er al zo'n topspeler op deze site rondhangt. Zijn naam is vermoedelijk Tom Picue. Sorry voor de spelling als het verkeerd gespeld is.
Hoe dan ook groeten iedereen
Tom Piceu heb ik al op verschillende sites gezien met zijn hoge elo, wat is zijn accountnaam ?
havana
Pion
*

Bekijk profiel
« Antwoord #10 Gepost op: November 17, 2007, 11:47:16 »

Indien RDC inderdaad hulp gebruikt vind ik dat je hem moet verwijderen.
Ik zal hem  ook verwijderen uit mijn team, (online schaken.nl  havana's team)
Zo heb ik enkele weken ook GER verwijderd uit mijn team. (Zelfde reden).
Ger had het ook toegegeven.
Dit is de enige manier om de internet sport clean te houden.

Groeten Havana

ABC123
Pion
*

Bekijk profiel
« Antwoord #11 Gepost op: November 28, 2007, 06:36:21 »

Hallo
Schaakleden & Vrienden.
Inverband met ,RDC1958 van de website verwijderd. Ik vind eerlijkheid zijn toch belangrijk daarom heb ik het toegegeven naar Geoffrey dat ik inderdaad mijn partijen liet analyseren door Frits8, Partij analijse, deed ik steeds als schaker tijdens mijn glorie jaren met boek en schaakbord nu met de PC-evolutie laat ik ze door Frits8 Analyseren ( wel leerzaam hoor ).
Ervaren clubschakers zullen wel weten dat aan schaken wel wat voorbereiding nodig is en alles wat theorie ( varianten ) best opgevolgd word, en een partij nakijken als ze beeindigd  op de fouten toch nodig en belangrijk is.
En ik zag daar zeker niks mis of fout in. leden & leiding van schaaknet waren van een andere mening toegedaan. Waar ik zeker van ben, indien men consequent wil handelen schaakregels voor iedereen zouden er nog spelers kunnen verbannen worden.
Maar goed deze zaak kan ik niet terug nemen.
Dat ik het tornooileiderschap en mijn goede Club's - Team moest overgeven aan een lid ( Ricardo425 ), dat was niet mijn hoofd probleem. Maar wat ik wel erger vind & vond, ik sponcerde de site met een bedrag van 60€. Er zijn leden die op de site schaken, zonder sponcering.
En vroeg aan Geoffrey ( per mail ) na mijn verbanning om gewoon weg verder te kunnen schaken, zonder verdere organisatie toegang.  Daar is nooit antwoord op gekomen. 
Daarom kon ik niet anders indien ik een partijtje schaak wil spelen het aanmaken van een ander, account wat niet moeilijk is. Zonder eelijkheid en met een verborgen account spelen op de site doe en kan ik niet, ik blijf eerlijk. Leden die ik heb geholpen en dacht dat het vrienden waren, schreven het in de clubchat en op het forum totaal anders over hun vriend RDC1958. Laat me zeggen nep vrienden, heb daar veel uit geleerd hoor.

Ik ben dan ook terug eerlijk, en ben terug op de site. als ik maar niet terug word verwijderd Geoffrey

Leden die nog tegen me willen schaken kan, daag ABC123 uit.
Ik zal mijn partijen niet meer analyseren met PC , zal het op de oude manier doen met schaakbord en schaakboek zoals ik het schaken als jeugd speler ben gestart.

dank voor jullie vertrouwen
De Corte Ronny ( ABC123 )

« Laatste verandering: November 28, 2007, 06:44:57 door ABC123 » Gelogd
Yokozuna
Site Moderator
Paard

Bekijk profiel
« Antwoord #12 Gepost op: November 28, 2007, 07:32:52 »

Ik veronderstel dat je na de partij mag analyseren hoe je maar wil mits het toch geen invloed meer heeft op het verloop van de reeds gespeelde partij. Het zal eerder gaan over tijdens de partij waar het de bedoeling is om mens tegen mens te spelen met de grote of kleine flaters vandien.
Jacobus
Pion
*

Bekijk profiel
« Antwoord #13 Gepost op: November 28, 2007, 07:42:12 »

Hallo, wij kennen elkaar wel niet dacht ik, maar ik wil hier toch even wat vragen. Ik zal het wel niet goed begrijpen, maar analyseren is toch als de partij voorbij is....?? Dan lijkt mij dat heel liegitiem en dat zou ik ook wel willen, omdat ik vaak denk ...eigenlijk wel zeker weet dat het beter had gemoeten en daar wel wat tips over zou hebben en/of mogelijke andere zetten. Maar dat vind ik geen vals spel.... Wel als het tijdens een partij gebeurt en je dus bij iedere zet kijkt welke zetten je het beste zou kunnen doen..... Daar kan ik of een ander normaal mens dan nooit tegen op. Maar ik snap dus je verhaal niet helemaal en ook zou ik dit graag toegelischt willen hebben door de organistatie van deze site, omdat ik dit een heel onduidelijk iets vind. Ik heb niet zo'n programma, maar heb er al wel eens naar gezocht om op die manier..... dus achteraf.... verder te komen met schaken, omdat ik van mijzelf vind dat ik nog heel veel moet leren en natuurlijk liever dat doe met de pc als met boeken die ik dan moet lezen en aan moet schaffen.

Dus..... Ik hang je nog maar niet gelijk op.... en wil graag wat meer info hebben en andere meningen van anderen. MvG Jacobus
kl1172
Loper
**

Bekijk profiel
« Antwoord #14 Gepost op: November 28, 2007, 10:03:48 »

Analyseren na een partij mag natuurlijk met alles wat je te pakken kan krijgen natuurlijk. Al heb je een leger grootmeesters naast je PC staan... Lachen

Zoals Geoffrey het hier verwoordde, lijkt het me dat Fritz voor het berekenen van zetten tijdens de partijen zelf gebruikt werd.  Is dat daadwerkelijk het geval, dan vind ik dat Geoffrey juist heeft gehandeld.

Nu beweert RDC dat hij Fritz enkel op een eerlijke manier gebruikt heeft.

Jammer genoeg is dit zo'n (internet)situatie die niet uitgeklaard kan worden vrees ik. Want het blijft toch een beetje woord tegen woord, wat toch jammer is en misschien tot foute conclusies kan leiden.
Onschuldig of schuldig, ik heb al tegen hem gespeeld en hij had mij op een mooie manier mat gezet. Maar met mijn schaakkennis kon Kasparov aan de andere kant gezeten hebben, dan zou ik nog niet veel merken vrees ik. Dus een oplossing zal niet van mij (kunnen) komen.

Ik vind ook dat de leden die openbaar verkondigden dat RDC computerhulp gebruikte niet de juiste aanpak hebben gehanteerd en misschien dat in de toekomst hierop ook een "straf" kan gezet worden om zulk "wangedrag" te voorkomen. Heb je gegronde redenen om iemand te verdenken, meld je het beter in alle stilte aan de webmaster denk ik.

Misschien moeten de meer ervaren schakers eens in het forum een discussie over computergebruik voeren om tot een soort van conclusie te komen wanneer wel en wanneer er niet geoordeeld kan worden of iemand pc-hulp gebruikt of niet.

groet Lachebek
Kim
« Laatste verandering: November 28, 2007, 11:19:59 door kl1172 » Gelogd
Pagina's: [1] 2   Omhoog
E-mail dit topic Print
Schaakforum.net  |  Forum  |  Schaakclub.net - Online Schaakclub  |  Topic: Speler RDC1958 verbannen van Schaakclub.net
Ga naar:  

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte